måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans fest och så...

Egentligen är jag för trött för att blogga, men jag känner något slags dåligt samvete över att jag borde ha skrivit något här för länge sedan... Så jag har stoppat upp några tändstickor (det gör ganska ont) under ögonlocken, så att jag kan skriva några rader ändå. :-P

Förra  veckan var det ju kurs i Varberg, på ett spa-hotell där. Jocke följde också med! Det var riktigt kul att komma iväg lite och bo på hotell - samtidigt som det också var skönt att komma hem igen. Kursen var bra och så fick vi "spa:a" lite i deras bubbelpooler också, sådant är ju aldrig fel. Även om jag var något skeptisk till den så kallade japanska tvagningen som man var tvungen att utföra innan man fick beträda poolen...

Även denna helg har varit späckad med aktivitet, så den har bara flugit iväg och försvann lika fort som den kom. I fredags hade jag en lugn hemmakväll med mig själv, Jocke och min soffa - det behövdes! Jag slocknade ganska snabbt kan jag berätta och hann nog bara se...eh, typ 10 minuter av den film som jag hade föresatt mig att se. Det är det som är nackdelen med sköna soffor, kanske...eller så sover jag för lite, helt enkelt.

Lördag ägnades åt målning av taket i hallen, slipning och spackling, långpromenad med Jocke och på kvällen var det sedan dags för en tillställning som arrangörerna valt att kalla för "Alla hjärtans fest". Vi var ca 110 personer inbjudna och det visade sig bli riktigt trevligt! Några bilder...


Fördrink hos A.

Här är det!





Tro det eller ej, men på söndagen ställde jag faktiskt väckarklockan så att jag skulle kunna gå upp och se på reprisen av Melodifestivalen som jag ju missat på grund av festen...9.30 började det! Då var Jocke redan rastad och frukosten framdukad! Jodå.

Resten av söndagen ägnades åt tapetsering av hallen (förutom en långpromenad vid Slätta damm). Vid midnatt igår blev jag klar - halleluja! Dessvärre var det inte, med hänsyn till mina förmodligen sovande grannar, läge att dra fram dammsugaren då och städa upp allt slipdamm och elände som har blivit vilket gör att det ser väldigt skitigt ut här just nu. Men väggarna är fina i alla fall!

Inte hann jag städa idag heller, eftersom jag har varit på bio efter jobbet och sett Avatar i 3D. Jag har länge varit lite skeptisk mot denna film eftersom jag har sett en massa konstiga blå gubbar framför mig och normalt inte (bortsett från Sagan om Ringen) är särskilt förtjust i Science fiction-film (visste ni föresten att jag förmodligen är den enda människan i hela världen som INTE har sett Star Wars...? Och lika glad är jag för det!). Men det är så många som har höjt den här Avatar till skyarna så till slut var jag bara tvungen att gå och se den ändå. Och den var faktiskt riktigt, riktigt bra! Rekommenderas.

Men nu...NU ska jag sova. Natti natti!

1 kommentar:

Unknown sa...

he he vi är två, har inte heller sett stars wars men kan dessutom erkänna att ja inte sett sagan om ringen heller....men dirty dancing typ 20 gånger =)