söndag 7 februari 2010

The sofa has arrived!

Ja, nu sitter jag här och myser framför "I en annan del av Köping" i MIN NYA "HUR-SKÖN-OCH-SNYGG-SOM-HELST"-SOFFA!! Vilken känsla...!

Förra helgen blev jag nämligen klar med tapetserandet i vardagsrummet - tänk, jag slängde upp den där fondväggen med mönsterpass alldeles på egen hand. Jag är faktiskt rätt så nöjd och stolt över det... Så då var det ju perfect timing att soffan ville anlända den här helgen. Och tack vare mina två änglar till nästan-grannar som hjälpte mig med transporten och bärandet står underverket nu i mitt vardagsrum.

Man kan säga att allt egentligen började med två lila ljusstakar som jag köpte i Örebro. De är utifrån dessa som jag har planerat hela mitt vardagsrum faktiskt! Jag har liksom börjat i fel ände, kan man säga... Haha! Efter ljusstakarna kom de lila soffkuddarna och den lila filten. Sedan den lila mattan och den svarta soffan. Och till sist den snygga fondtapeten med - givetvis - lila inslag! Men det finns väl ingen lag emot att börja med lull-lull:et...? Ingen som jag känner till i alla fall. Och jag är ju ändå jurist!! Jag kan våga mig på att bjuda på två lite halvdåliga bilder tagna med mobilen... Men man får bortse från allt tapetserarskräp i bakgrunden samt det träfärgade soffbordet som så småningom ska ersättas av ett vitt.


Nu är det bara resten av lägenheten kvar - suck. Jag har börjat lite smått med hallen. Dessvärre blev jag lite avbruten av att (som framgår av tidigare inlägg) elen plötsligt bestämde sig för att försvinna från min lägenhet. Dessutom bestämde sig den enda ficklampa som jag äger för att inte fungera - men vem hade väntat sig något annat...? Stearinljus i all ära, men man ser faktiskt inte särskilt mycket av det man håller på med. Elektrikern kom, men det visade sig att han inte kunde göra så mycket eftersom Göteborg Energi stängt av elen till min lägenhet. Och tydligen var de inte villiga att slå på den igen på kvällstid (!), så jag fick allt vackert vänta till nästa dag. Det hade blivit någon miss i samband med mitt inflyttande, men de var vänliga när jag ringde nästa dag i alla fall och slog på den igen direkt. Jobbigt dock med all mat ute på balkongen; det var liksom lite för kallt för kylvarorna och lite för varmt för frysvarorna. Filmjölken var eh...NÅGOT kall på morgonen, men den gick ner. För att inte tala om hur svårt det var att sminka sig i skenet av ett stearinljus...

I övrigt har det varit bowling med kollegorna i måndags efter jobbet (men min bana lutade åt höger, mycket märkligt!), afterwork i fredags (på Bitter på Linnégatan), träning och melodifestivals-tittande med en vän igår och långpromenad till Slätta-damm med Jocke idag.


Och imorgon ska jag och Jocke på tre-dagars kurs med jobbet till Varberg. På spa-hotell! Det ska bli riktigt gött...

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, vilken grymt snygg fondvägg. Lila och allt dessutom!