måndag 8 mars 2010

Några meddelanden

Jag har några meddelanden till världen där ute.

1. Jag har mycket på jobbet och med diverse annat så jag hinner inte med mitt liv (inklusive blogg!) Eller så är det "jobbet och diverse annat" som ÄR mitt liv?! Svårt att säga.

2. Jag har fått en parkeringsplats! Så nu är bilen välkommen att flytta ner till Göteborg - som jag har saknat den! Dessvärre har någon lagt stora snö(is)högar på min parkeringsplats så det går inte att stå där för tillfället. Jag är tveksam till om det verkligen GÅR att skotta bort eländet...? Frivilliga som vill försöka är välkomna att anmäla sig. Annars hoppas jag på solen. Den har till påsk på sig att smälta berget. Men det är ju bättre att ha en parkeringsplats med snöhögar på än ingen parkeringsplats alls, tänker jag.


3. Jag orkar inte skriva en massa om vad jag har gjort och inte gjort sedan sist jag skrev (för 100 år sedan) för jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort och inte gjort, faktiskt. (Okej, lite snabbt då: jobb, träning, hundpromenader, inflyttningsfest - inte min dock -, födelsedagsfest, tapetserande av kök och...eh, lite sådant). Men jag har lite bilder i kameran, så jag slänger upp lite sådana istället...



Inflyttningsfest i Lunden någonstans...


Vi fick mycket snö där ett tag... Jocke var nog den enda som
var glad över det till slut.

När solen (och vårkänslorna) kom nu i helgen passade jag
och Jocke på att sola lite på berghällen i Hisingsparken.
Jag vet att det är en väldigt vältagen bild, haha,
men den förmedlar kanske ändå känslan...?

Vi lekte med bollen! (Jocke tyckte det var väldigt
roligt att rulla den nedför berget en miljon gånger
 så att matte fick springa och hämta. Jag var mindre
 road eftersom jag låg ganska skönt där i solen. Jag
 börjar dessutom misstänka att han har missförstått det här
 med boll-lekar - är det inte så att det är hunden som ska
springa och hämta bollen och inte tvärtom?!)


Min fina fotomodell poserar framför den magnifikan utsikten...

Nu, soffläge!

Inga kommentarer: