söndag 9 maj 2010

Daaaaaaaaaaaaaaans!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och monterat ihop min (fejk) öppna spis! Med lite hjälp från min gode granne T och lite vin så fick vi ihop den i fredags kväll, urkass monteringsbeskrivning till trots. Och dra mig baklänges, vad tjusigt det blir!


Det ser ju vem som helst att den är som gjord för det där hörnet! Nu ska jag bara ställa något fint ovanpå. Något lila såklart. Så jag får väl ge mig ut och shoppa något passande vid tillfälle... Dessvärre kunde vi inte inviga den i fredags eftersom jag inte hade något spisbränsle hemma att tända den med. Men snart blir det invigning, var så säker!

Och igår var jag ute på dans! Dansklubben där jag går buggkurs hade ställt till med vårfest med mat och dryck, tävlingar, underhållning och såklart dans till ett band som var där och spelade. Det var riktigt, riktigt kul faktiskt! Folk är så trevliga och framför allt är det verkligen hur kul som helst att dansa bugg... Jag är helt såld på detta! Foxen är också väldigt rolig, dock känner jag mig lite skeptiskt till den där "gnussande" varianten (som tydligen innebär att man ska gnugga pannorna mot varandra hela tiden). Fyra långa minuter i sådan närkontakt med en svettig panna tillhörande en okänd människa känns inte som något för mig... Som tur är så kan man tacka nej till just den varianten. :-)

Och idag har jag fruktansvärd träningsvärsk i rumpan. Fast det beror nog inte på dansen, utan på MRL-passet som jag körde igår morse... Instruktörs-killen körde ett ovanligt hårt pass med oss, ajaj... Men då vet man ju i alla fall att man har kämpat!

Nej, nu ska jag väl ta tag i den här dagen - och sen är det förstås fridans och buggkurs igen ikväll. Wohoo!

Inga kommentarer: