måndag 15 december 2008

Ett ordentligt blogginlägg

Jag ska skriva ett ordentligt blogginlägg idag. Jag har liksom fått pippi på det där med mobilblogging....men det är slött, jag vet. Så just idag skärper jag till mig i alla fall.

Vad hände i helgen? Inte mycket faktiskt. Jag handlade julklappar och så på stan. Slog in dem. (Det är typ det bästa jag vet...att slå in paket alltså) Fixade med julkorten. Postade julkorten. Och igår kväll körde jag ett step-up pass. Jag vet inte vad som hände, men jag blev helt slutkörd. Nästan skakade i kroppen efteråt. Så jag åkte hem och dog i soffan. Men det måste ju ha varit en bra träning då i alla fall...?

Det var lite roligt också för det var en tonårstjej som hade släpat dit två tonårspojkar, varav en amerikan (jag vet inte om det har någon betydelse att han var amerikan, men jag inbillar mig att det ger mer "liv" till historien om jag berättar den detaljen också). Dessa stackars pojkar hade aldrig tränat step förut och det är ju en del koordination. Och - som bekant - koordination kan ju det manliga könet ibland ha lite svårt för. Och dessa två var inga undantag. Stundvis såg det faktiskt inte klokt ut. Men jag tror att hon gjorde det bara för att vara elak - för hon gapskrattade åt dem typ hela passet igenom. Stackars karlar. De har det inte lätt ändå. Jag tycker att de ska ha en eloge för tappert kämpande. Sätt den där tonårstjejen på rugbyplanen så får vi se hur kaxig hon är då...
Och idag har jag varit hos frissan och fixat håret. På Studio Savoy i centrala Västerås, närmare bestämt. Verkligen duktiga tjejer som jobbar där. I like. Jag var först inne på att "göra en Britney Spears" och raka av allt hår, men vid närmare eftertanke så slog det mig att det nog skulle klia nåt så förbenat när det växer ut igen - så jag lät bli. Skämt åsiodo, det skulle aldrig falla mig in att raka av allt hår! Istället satte jag mig i stolen och sa "gör nåt kul, gärna en snygg klippning och lite färg och slingor". Och vips, så blev jag en ny människa.

Eller vips och vips. Det tog tre timmar faktiskt. Den sista timmen var dessutom efter stängningstid. Stackars frisörskan (lustigt ord föresten..), hon ville säkert gå hem. Men ja, det är mitt fel. Jag är så hårig nämligen. Ja, alltså...jag har mycket hår på huvudet. Tjockt och så. Det går åt mycket färg och klet. Det tar tid, helt enkelt. Men jag är van. Det är ju bara synd om personalen som kanske inte hade lust att stanna kvar en timme extra bara för att jag är så hårig... Mot slutet kurrade min och frisörskans (heter det verkligen så?!) magar i kapp.

Och hur blev det då, kan man undra...? Ja, här kommer en före-bild.

Trött och hemsk.

Och nu kommer efter-bilderna... Och det är bäst ni tittar noga, för såhär platt hår kommer Jenny inte ha förrän nästa gång hon går till frissan. Frisörskan (det låter ju inte klokt!) ville nämligen platta håret med en plattång (hur många t är det i plattång? Jag tror bestämt att det aldrig kan vara 3 st t:n i ett svenskt ord, därför använder jag 2) och det tog såklart 100 år. Det är just därför jag inte har tålamod att göra det. Om jag skulle platta håret varje dag skulle jag behöva gå upp en halvtimme tidigare varje morgon bara för det. Och det går ju faktiskt inte! Nej, jag plattar till luggen lite bara så att jag inte ser ut som Tintin. Sedan får det vara bra. Så imorgon så kommer det att vara lockigt och ostyrigt igen. Men det är ju en fin klippning i alla fall. Och fin färg också.



Och här kommer en närbild på själva färgen. Jag är väldigt nöjd med slingorna faktiskt, de ser naturliga ut liksom. Det är alltså en mörk toning med ljusare slingor i. Toningen är snäppet mörkare än min naturliga färg.

Och så bara måste jag lägga upp den här muppiga bilden också. Det är bara för att jag på den här bilden har lika stora tänder som han Måns Möller i Extra Extra och det ser så roligt ut. Hahaha.

Så. Nu har jag väl gjort ett orderntligt blogginlägg, tycker ni inte? Det tycker i alla fall jag. Så nu ska jag gå och softa lite och "sniffa" lite på mitt nyfriserade hår. För visst är det väl så, att håret alltid luktar så himla gott när man har varit hos frissan? Jag förstår inte varför det inte kan lukta sådär gott när man gör det själv. Ett mysterium, det är vad det är.

Inga kommentarer: