tisdag 2 december 2008

Vilket mörker

Jag är så trött på det här mörkret. Ska det vara så här? Det blir ju nästan inte ljust på dagarna när det är såhär regnigt och hemskt. Världen är verkligen brun och ful. Och lerig. Och blöt. Deprimerande. Inte vit och gnistrande som den ska vara i december. Jag har letat, men inte hittat någon Ande i flaskan. Annars hade jag önskat lite snö och riktig vinter. Då hade det blivit ljust och fint. Då hade min spark blivit glad. Den vill ut och åka. Och så hade inte hundarna dragit in så mycket grus. Man kan tro att det bor mullvadar inne hos mig, eftersom det ligger små (och på vissa ställen stora) grushögar där hundarna har legat och snusat. Jag dammsuger och dammsuger och hundarna grusar och grusar. Nej, snö vill jag ha NU.

På tal om mörker, så höll jag på att gå in i allt möjligt när jag gick de 100 metrarna till närmaste grannen alldeles nyss eftersom jag glömde ficklampan hemma. Det är väldigt mörkt här ute på landet, men ser inte ens handen framför sig. Vi är ju inte bortskämda med gatlyktor här ute. Jag såg nog nästan....eh, full ut när jag vinglade fram. Så det är i och för sig tur att det var mörkt så ingen såg det.

Jag var hem till grannen för jag ska vara kattvakt när han åker till fjällen och åker skidor i helgen. Kul för honom, man blir inte alls avundsjuk... Så jag fick instruktioner om vad jag ska göra. Jag kan ju ingenting om katter, hundmänniska som jag är, men det kan väl inte vara så svårt? Bara greja i kattlådan och fylla på mat och så. Och så kanske jag får klappa den lite också om den tycker att jag är snäll. Hoppas det. För jag är ju snäll. Även om jag kanske luktar lite otäck hund här och där.

Jag har också slagit in årets första julklapp idag. Vi ska nämligen ha julfest på jobbet på torsdag och då ska alla köpa en pocketbok och slå in och så ska vi byta med varandra. Det ryktas att Jultomten ska komma och dela ut klapparna, men jag vet inte...jag undrar om han har tid med sådant så här inför jul?


Den duger väl?

Annars är jag väldigt nöjd med våra bakverk vi producerat i helgen. Fast jag undrar vem som ska orka äta upp allt...? Inte jag i alla fall. Får väl ställa mig och sälja lite här ute på åkern, då kanske det går åt en eller två (det är ungefär så många bilar som brukar passera på en dag). Eller ta med lite till mina glupska arbetskamrater kanske. De är alltid fikasugna.

Inga kommentarer: