söndag 19 juli 2009

Livet går vidare

Tydligen. Vare sig man vill eller inte. Senaste veckan har jag tillbringat i föräldrarnas stuga vid havet utanför Skellefteå. Stugan är en riktig pärla, så det är skönt. Med 1 sekund till ett dopp i havet får man väl inte klaga.

Jag har dock inte badat än. Men jag SKA. Nu i veckan, absolut. Om det blir sol och varmt. Guppa runt där på en madrass och fundera över livet. Istället kan man sammanfattningsvis säga att jag har gjort följande:

- åstadkommit en helt wacko solbränna (som vanligt, konstiga ränder överallt).

- läst 100 böcker. Minst. Bra för att avleda från dåliga tankar.

- shoppat lite kläder inne i Skellefteå. Om inte annat får man ju se till att man är en snygg pingla i alla fall.

- dödat en miljon mygg. De kommer på kvällarna. Innan man överhuvudtaget ska kunna somna måste man gå en "mord-runda" i rummet. Men som min sköna kusin H med glimten i ögat kläckte ur sig till pappa när han ojade sig över en mygga: "Du får vara glad att det är NÅGON som vill ha din kropp". Haha. Det är väl så man får se det.

- umgåtts med en massa härliga människor här uppe.

Och den här helgen har jag tillbringat i Umeå med kusin A och mormor. Levt lite stadsliv några dagar, som kontrast. I fredags gick vi ut för att skaka rumpa (utom mormor då alltså, hon är ju ändå 84!). Det var skoj att dansa, dock är det synd att det finns så mycket äckliga fulla slusk-idioter ute. Irriterande.

A hade fixat värsta drinkarna till oss...

...som vi avnjöt i mormors trädgård nästan mitt i stan.

Ni får ursäkta att min lugg har fått fnatt på den här bilden. Men drinken är god. Jordgubbar i ju.

Skål! (Och ett litet exempel på delar av den wacko solbrännan).

Och idag har vi legat och jäst i solstolarna och snackat skit. Jag har även förärats en åktur i Muppen - A:s eminenta vrålåk till bil. Det var inte dumt det.

Imorgon bär det av tillbaka till stugan igen.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Bra att du gör saker som du tycker om och som kanske får dig att må lite bättre i en "pissig" situation...

Johanna sa...

Du ser ut att ha det härligt på din semester. Hoppas att du mår lite bättre nu. /Johanna