tisdag 28 juli 2009

Stugliv

Dagarna vid stugan fortsätter. Har nu åkt upp på Burberget för att få lite mottagning i mitt mobila bredband, så att jag kan dela med mig av lite bilder av stug-myset. Mina hundpojkar är såklart med hela tiden... Jocke har fått dille på att äta blåbär. Direkt från blåbärsriset plockar han dem. Det går knappt att gå en promenad med honom, för han ska bara äta och äta blåbär. Fast han är ju ganska söt såklart som kan plocka alldeles själv. Men snart bajsar han väl blått misstänker jag. Men det kanske inte gör något, med lite färg på det hela liksom? Livar upp - eller nåt.

Några riktigt fina dagar har vi haft. Det är som att även när det regnar på alla andra ställen så är det fint vid havet. Härligt. Så lite strandliv har det ju blivit. Och vattnet har inte varit bara 16 grader heller, vilket ju helt klart underlättar badandet.

Ja, ni får ursäkta att mitt hår ser helt knäppt ut på ovanstående bild. En raggar-lock i pannan liksom. Men jag bjuder på det. Måste ju föreviga ändå, oavsett om håret bestämde sig för en "nu-gör-jag-som jag vill"-dag.

Men, visst - det har regnat och varit lite halvtaskigt väder också. Då har vi löst korsord. Eller så har vi gjort utflykter. Shoppat inne i Skellefteå (jäsiken - jag har hittat massor med fint på rea på MQ, så nu jävlar ska det bli en pingla av mig också). En utflykt vi gjorde var till Stackgrönnan. De har ett båtmuseum och loppis där. Det ligger jättefint, precis vid Skellefte-älven. Många tar båten dit bara för att äta och fika.

En stor och gammal sak som de har släpat upp på land. Del av museét.

Här är det mysiga fika-stället med utsikt över vattnet.

De är kända för sina mumsiga räkmackor!


Men jag, som inte är någon skaldjursmänniska, var tråkig och tog köttbullar på min. Men den var god den med.

Men man får hålla hårt i sin macka, för det finns gott om sådana här gynnare.

Tur att de är vänliga nog att varna.

Inga kommentarer: