torsdag 10 december 2009

Biomys

Nyss avverkat biomys på Bergakungen. Filmen för dagen var Bröllopsfotografen.


Den var riktigt rolig bitvis - kan det bli annat med den härliga värmländskan? - men ändå en ganska mörk film rakt igenom. Mysigt hur som helst att dyka in i biomörkret och glömma omvärlden för en stund. Med de obligatoriska popcornen givetvis. Fast det är en vanlig torsdag...

Imorgon ska jag jobba halv dag, sedan blir det tåget upp till Dalarna. Och Jocke!!! Som jag saknar honom hela tiden... Det är tomt utan en varm luddhög på mina fötter. Dessutom är det såklart att trevligt att träffa föräldrarna också. Ungefär där slutar dock trevligheterna. I helgen ska nämligen huset i Västerås städas ur, eftersom köparen tillträder på måndag. Som tur är så kommer en städfirma imorgon och gör grovjobbet, men det återstår ändå en del på tomten att köra bort... Märkligt vad mycket man samlar på sig. Saker som man inte ens behöver. Och då är jag inte ens 100 år än. Är det någon som vill ha en gräsklippare föresten...? Jag har liten användning av den på balkongen nämligen. Den går som en klocka ända tills man stänger av den. När man väl har gjort det startar den inte förrän nästa dag. Men då går den som en klocka igen. Prima maskin, med andra ord! Den har bara lite humör, det är allt.

På måndag blir det dock lite trevligheter igen, för då får jag nämligen träffa mina gamla kollegor från Västerås över en lunch. Ja! Jag hoppas på skvaller... :-) Förmodligen får jag väl bidra med ett eller annat skvaller själv också.

Jag har föresten upptäckt att jag har hysteriskt många TV-kanaler nuförtiden. Till och med kanaler som jag inte trodde att jag hade beställt. Det är ju trevligt förvisso, när man nu ska hinna titta på alla... Jag har en massa sådana där "djur och natur"-kanaler bland annat (ej att förväxla med "blommor och bin"-kanaler). Tittar just nu på tigrar. Tycker det är lite halvtrevligt att titta på de vilda djuren. Mysígt när de får ungar och så. Sedan blir det inte alls mysigt när någon dör eller blir uppäten. Eller när de äter upp något annat stackars djur. Då måste jag nästan gömma mig bakom en kudde ett tag. Hemskt. Även om jag vet att det är naturligt att det går till så...

Jaja. Dags att packa väskan!

Inga kommentarer: