lördag 5 december 2009

Julfest, fötter och soffor

Igår gick jobbets julfest av stapeln med därtill hörande spexföreställning. Och tro det eller ej - men spexet blev en verklig succé, det skrattades av bara den där ute i publiken. Dessutom fick vi höra att detta var det bästa spexet NÅGONSIN!! Och då hör till saken att det har varit tradition med ett sådant här spex på jobbet i 100 år - minst. Så det är ju ett rätt gott betyg! Tyvärr kan jag inte ta åt mig så mycket av äran, eftersom jag bara hade en replik och min blonda peruk - men det var många talanger i ensemblen i vart fall...

Alltså, jag vågar nästan inte lägga ut bilden på mig som jag tog när jag hade den hiskeliga peruken. Jag har nämligen aldrig sett så hemsk ut, tror jag. Men eftersom jag vet att det kanske kan roa någon, så gör jag det ändå.

Tadaaaa! Som tur var fick vi snygga till oss och ta på oss något fint
(i mitt fall: den lilla svarta) efter avslutat spex.

Själva festen blev också enormt rolig. God mat, en fortune cookie (tyvärr fick jag inte något sånt där roligt budskap - typ "Du kommer att bli snuskigt rik" eller "Ikväll kommer du att träffa mannen i ditt liv" eller något liknande - men what the heck, man får väl ta en ny cookie en annan dag) och MASSOR MED DANS!! Det spelades många gamla klassiker, kan man säga - så ibland kändes det som man hade slungats X (jag har faktiskt blivit så gammal att jag knappt kommer ihåg hur många år sedan det är) antal år bakåt i tiden till ett högstadiedisco. Men det är ju kul och man kan sjunga med och så i de gamla dängorna!

Tyvärr fick jag olidligt ont i fötterna. Så kan det gå när man envisas med att ha höga klackar... Så när övriga skulle fortsätta ner till Avenyn vid ett- halv två så upplevde jag det faktiskt som helt omöjligt att ta ett enda steg till. Därför åkte jag hem istället. Fortfarande ont i fötterna, liksom under trampdynorna, idag...

Synd att det inte hade sett klokt ut att springa runt på IKEA och möbelaffärer med fluffiga, stora och mjuka tofflor - för då hade jag gjort det, helt klart. För jag har nämligen gjort en rajd på möbelaffärer idag. Uppdrag: spana in en ny soffa och inhandla diverse småkrafs till lägenheten. Eftersom tofflor kändes uteslutet så tog jag mina vanliga skor istället och kuskade iväg. Med buss. Jag har upptäckt att det INTE är att rekommendera att åka buss till IKEA och övriga inredningsaffärer. Det var nämligen en utmaning att få med sig allt hem efteråt... Två stora blåa sådana där kassar från IKEA med grejer och en stor påse från MIO med 3 kuddar och en pläd i lyckades jag skrapa ihop. Fler kassar än jag har armar, med andra ord.



Det är så typiskt mig att köpa kuddar, pläd och lull-lull INNAN jag har köpt själva soffan. Men jag kan inte hjälpa det. Jag har en bild i mitt huvud. Och det kommer att bli fint ska ni veta! Ni lägger väl märke till den fina lila färgen...? Jodå, jag har lila ljusstakar också! Bara gardinerna som fattas...

Vad gäller soff-situationen har jag nu spanat in två soffor, en på Mio och en på EM. Båda svarta med schäslong eller divan. Snygga! Problemet är att jag inte vet vilken jag ska ta. Jag måste mäta. Jag måste fundera. Undrar om jag har funderat klart till imorgon...? Då kanske jag kan åka dit igen imorgon och beställa en! Fröken tålamod, haha...

I övrigt ser det fortfarande ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" här i lägenheten. Många ouppackade lådor och så. Men en sak har i alla fall kommit på plats...



...nämligen dörrskylten till badrummet! Inte illa va...? Nu känner jag mig nästan som hemma.

Inga kommentarer: