måndag 30 november 2009

Flyttad.

Jag är inte död! Jag har bara haft mycket att stå i. Nu har jag nämligen flyttat till bostadsrätten som jag har köpt och det har varit - och är fortfarande - ett hyfsat stort projekt. Så nu bor jag här med mina femtioelva kartonger. Det är jätteskönt att få ha mina egna saker. Det är dock mindre skönt att inte veta exakt i vilken kartong en viss sak befinner sig...

Mina raringar till föräldrar har varit här i Göteborg i helgen och hjälpt mig. Jag behövde inte ens åka till Västerås och hämta flyttlasset! Nej, det fixade de tillsammans med pappan till tjejen som jag köpt lägenheten av. Sedan har vi hjälpts åt att kånka kartonger och möbler - både hennes och mina - upp och ner för tre trappor oändligt många gånger, som en enda stor lycklig familj. Ibland har man tur! Att man får hjälp, menar jag. Själva trapp-springandet orsakade mest att alla kände det som att tre-fyra tennisbollar hade flyttat in i vaderna efteråt.

För att mina kära föräldrar ändå skulle få göra NÅGOT roligt när de ändå var här nere på Sveriges Framsida, så tog jag med dem på "Jul på Liseberg" igår kväll. Jag ville ju själv också se det omtalade spektaklet! Det var hur mysigt som helst - om man inte har julstämning och gärna vill ha det, så rekommenderas en tur dit. Så vi strosade runt där bland all julbelysning, marknadsstånd och karuseller - jag köpte till och med årets första julklapp! Vi åt även en trevlig middag på Järnvägsrestaurangen (eller något liknande). Jag har några bilder att bjuda på, men tyvärr har min mobilkamera gått och blivit lite dålig så det blev som det blev...




Här har de en skridskobana mitt i stan! Sååå mysigt! Det får mig att tänka på alla romantiska amerikanska filmer när de alltid åker till någon skridskobana mitt i Stora Staden och åker skridskor på sin romantiska dejt. Mysigt!




Det var ju faktiskt första advent igår. Men jag vet faktiskt inte om jag kommer att sätta upp något julpynt i år, kanske inte en endaste stake faktiskt. Fast det beror ju inte på att jag inte tycker att det är hur mysigt som helst. Det beror snarare på att inget annat ju är framställt heller, så man kanske borde prioritera det istället... Dessutom får jag ju fira (en förhoppningsvis vit) jul i Dalarna och känner jag min mamma rätt har hon nog fixat lite julstämning där, lagom till Jultomten kommer...

Och nu har jag äntligen fått träffa JOCKE igen!! Som jag har saknat honom!

Men jag har bestämt att han får fortsätta att bo hos mina föräldrar fram till jul, så att han slipper bo här i röran. Då får jag en chans att fixa en boning värd en kunglighet. Det är ju inte för intet som han döptes till Rasken's Regal Majesty. :-)

Men här kan jag ju inte sitta och skjuta upp det oundvikliga; nämligen att packa upp lådor. Jag är bara så trött! Somnade säkert inte förrän vid ett-rycket igår - pillade länge med mina kartonger. Dessutom hade Jocke fått något tok i magen så han var tvungen att gå ut och göra nummer två hela tiden, stackarn. Man sover ju inte så bra då när man måste gå upp flera gånger under natten för att rasta hunden...

Så, dags att dyka ner i lådorna...

Inga kommentarer: