fredag 6 november 2009

Förkyld och eländig

Ja, så det blev så till slut. Inte knorr och tryne som i svininfluensan, men väl en rejäl förkylning! Roligare fredagskväll hade man ju kunnat ha annars... Nu är det jag, soffan, TV:n och näsdukarna. Och glass. Det är en övertygelse jag har, att glass hjälper när man är förkyld. (Och nåde den som försöker ta mig ur den villfarelsen!).

Annars är det helt otroligt att jag nu har avverkat en hel vecka på mitt nya jobb! Jag känner mig fortfarande högst förvirrad över det mesta, men samtigt känner jag ändå att vissa saker har jag klarat av. Learning by doing - det är det som gäller. Igår var vi dessutom inbjudna till en välkänd advokatbyrå efter jobbet på studiebesök, föredrag, god mat, lite vin och så. Trevligt, trevligt!

I helgen hade jag tänkt utforska min nya omgivning lite. Det är ju mörkt när jag tar spårisen till jobbet och mörkt när jag tar spårisen "hem" igen - så jag har insett att jag inte ens vet hur det ser ut här där jag för tillfället bor! Och så kan man ju inte ha det. Så om inte det här förkylnings-helvetet däckar mig totalt, får jag väl gå på upptäcksfärd...

Nu tänkte jag utöka mina vuxenpoäng genom att glo lite på Doobidoo.

Inga kommentarer: