tisdag 3 november 2009

En lila kalender

Nu har jag avverkat två dagar på mitt nya jobb. Vad spännande och kul det är! Och alla är så trevliga och snälla! Fast det är såklart mycket nytt att ta in och så, vilket medför att jag är trött som en gnu faktiskt. Mycket ungt folk som jobbar där, så det är skoj. Och mycket sociala aktiviteter verkar det vara utanför arbetstid. Jag lyckades till och med bli tilldelad en (förvisso mycket liten) roll i ett spex som ska äga rum på en julfest i december... där ser man! Bra sätt att lära känna lite trevliga göteborgare om inte annat...

Jag har till och med lyckats låta bli att allvarligt gå vilse (bara lite vilse räknas ju inte i dessa sammanhang) samt att åka spårvagn flera gånger utan incidenter. Yey!

Fast jag har insett att jag nog verkligen måste köpa en kalender (eller "filofax" som det hette när jag var ung...heter det så fortfarande kanske?). Mina hjärnceller är ju alldeles utmärkta, men klarar dessvärre inte av att hantera alla inbokade saker som har dykt upp nu. Så en kalender måste det bli. Det kanske finns någon fin som är lila? En lila vill jag ha.

Men nu ska jag sjunka ner i soffan och bara vila. Känner en förkylning på G....VILL INTE HA. Så att vila bort den är min plan just nu.

Inga kommentarer: