söndag 22 november 2009

Shopping & festligheter

Så var ännu en helg till ända. Snart i vart fall. Och den där solen man fick se skymten av i fredags för ett ögonblick verkar nu vara som bortblåst. Det har bara regnat och ruskat idag.

Igår ryckte det lite i min shopping-nerv, varför jag tog en runda på stan. Det var väldigt mycket folk! Jag får nästan panik av sådant. Eller, panik är kanske fel ord. Det är nog mer så att jag tycker att det blir nästan olidligt jobbigt ibland när man inte kommer fram någonstans för alla människor liksom. Trots detta hittade jag i vart fall några fynd. En svart kort kjol, en kofta och ett par skor närmare bestämt.


Snygga stövlar från Scorett.

På kvällen var det sedan inflyttningsfest hos en kollega. Vi var några stycken som innan det träffades över lite mat och fördrink på The Queen. Jag tog Fish & Chips -  hade nästan glömt att det ju faktiskt är riktigt gott! På festen var det mycket folk, goda tilltugg, singstar och trevlig stämning. Efter ett tag gick vi också vidare ner på Avenyn. Så nu har jag fått min första erfarenhet av Göteborgs uteliv... :-)

Och nu är det dags för tvättstugan. Jag får hoppas att grannarna har hållt sig till sina egna tvätt-tider (hur ska man egentligen stava detta? Om man skriver ihop det blir det ju tre t:n på rad och det går ju inte) den här gången...

Inga kommentarer: