fredag 25 december 2009

Jul, jul...

Så skönt att vara ledig! Och jag hade nästan glömt bort hur fint det är i Dalarna på vintern med all snö... Synd att det inte är snögubbe-snö, bara. För då hade jag nog byggt mig en. En gubbe, alltså.

Seg tågresa upp från Göteborg i tisdags kväll, dock utan större incidenter. (Den påverkade tjejen som inte betalade sin biljett och skulle bli hämtad av polisen i Skövde - som satte sig bredvid mig och formligen STANK och svamlade goja oavbrutet - räknas väl inte riktigt som incident. Dessutom gick hon ju av i Skövde).

Däremot hade jag det himla knöligt med alla mina väskor och kassar. För många kassar för de två armar jag är utrustad med, kan man säga. Och en kasse gick sönder redan på väg till spårvagnen på morgonen, så det började bra...

Dessutom hann jag bara komma till jobbet innan min eltandborste började dra igång långt där inne i väskan. Och kombinationslåset till väskan som jag hade låst med den fantasifulla koden 0-0-0-0-0 (eftersom jag för mitt liv inte kunde begripa hur i helskotta man ändrar koden) bestämde sig för att inte fungera överhuvudtaget, vilket resulterade i att jag inte fick upp väskan. NÅGOT irriterande att jobba en hel dag med ett monotont eltanborste-surrljud, varför jag blev tvungen att vidta åtgärd (=bryta upp låset). I brist på verktyg så fick fingrar och naglar duga och till slut hade låset förvandlats till en hög med delar. Således fick väskan sedermera åka tåg utan att vara låst. Men det kanske var skitsamma med tanke på hur lätt det gick att bryta upp låset...? Ett dilemma har dock uppstått med anledning av detta, nämligen att eltandborsten har laddat ur. Jobbigt eftersom jag inte har med mig någon laddare. Vet ni hur irriterande det är att borsta tänderna med en eltandborste som inte är igång...? Typ som att borsta med...ja, pekfingret eller något.

Förutom detta mindre irritationsmoment så har jag dock en jättemysig jul! Jag fick till och med en massa julklappar av Jultomten - tänk att det alltid är så skönt att få bekräftelse på att man varit snäll under året. Bland annat hade min kusin A stickat några UNDERBARA skapelser till mig - självklart i LILA! I like! Det känns ju alltid extra fint när någon har lagt ner lite själ i det också - TACK, vännen!

Jag fick faktiskt även en digitalkamera. JAAAAAAA! Nu kan jag äntligen fota på riktigt! Den här kassa mobilkameran som jag har använt de senaste typ två åren kan nu läggas på hyllan. Så ni kan ju gissa vad jag har ägnat mig åt den senaste tiden - pillat med kameran, pillat med kameran och pillat med kameran. Fast idag har jag faktiskt varit social också och hälsat på mina vänner S och T med familj - det var evigheter sedan!

Jag kan väl inte skriva att jag har en kamera utan att lägga upp några bilder antar jag...(alla är dock inte tagna med kameran...)




Jocke the snowman...


Min hund tigger aldrig...






Vad kan det vara för otäckt där nere...?




Julmat!










Tomten kommer, Jocke attackerar...


Tänk att tomten finns trots allt...


Kram!


Jocke fick julklapp...


...och jag med!


Och det är lite konstigt...men tomten fick också julklappar!


Mysljus utomhus.


Trött julfirare.

Himla trevligt var det att hälsa på hos S och T, tycker jag! Dock höll min bil på att kasta lite dunkel över min jullycka genom att tända en konstig varningslampa när jag skulle köra dit (jag som hade sett fram emot att få köra lite bil, lyssna på hög musik och skråla med för full hals!). En rund, röd lampa med vågor i var det. Och den fanns inte med i instruktionsboken! Hur kan man göra en lampa i bilen som inte finns med i instruktionsboken...? Det övergår mitt förstånd. Den såg mycket olycksbådande ut i vart fall. Ändå körde jag - modig eller idiot? T fixade dock biffen åt mig, som den händiga karl han är. Gött! Så nu är allt frid och fröjd igen på bilfronten (ja, förutom de där vindrutetorkarna som fortfarande står rätt upp då, vill säga...).

Hupp, dags för tacos säger mamma! Jaaaa.....för vem vill äta julmat 100 dagar i rad? Inte jag!

Inga kommentarer: