söndag 20 december 2009

Jag flyger!

Jag är verkligen en usel bloggerska... Det är bara det att jag inte hinner! Jag hinner nästan inte sova ens, känns det som. Det har varit mycket den här veckan. Julfest på jobbet i torsdags och fest hos en kollega med spännande julklappslek i fredags (ett tag såg det ut som om jag skulle vinna TRE hela julklappar, men dessvärre blev det till slut bara en). Däremellan rivande av tapet i lägenheten och diverse annat.

Som tur är har jag fått lite hjälp med tapetrivandet - det är man ju tacksam för. Dessvärre är det en sådan där gammal strukturtapet som nog har suttit sedan huset byggdes, det vill säga den sitter utav bara h-vete...(ursäkta den dåliga smaken att svära i denna annars så trevliga blogg, men jag kände att det inte fanns något annat sätt som skulle uttrycka det riktigt lika bra). Vi har dock kommit på en väl fungerande metod för att få ner tapeten, innebärande att tapeten fuktas med vatten först. Jag hoppas att metoden är så bra som vi tror, så att den inte resulterar i andra konstiga konsekvenser senare... Tapeten glider i alla fall av lätt som ett bananskal! Eller...nåja, lättare än innan i alla fall.

Igår gjorde jag faktiskt något som jag aldrig har gjort förut - flög helikopter! Det var en häftig upplevelse, jättetrevligt var det. Det var kanonväder också - sol och kallt. Vi flög utmed kusten, upp mot Lysekil. Tänkte bjuda på några bilder...


Här är bebisen.


Moi.


Grymt fint!







Världens bästa pilot -
för det var väl ingen som på allvar trodde
att det var jag som körde den här maskinen...?


En liten fikapaus på ett snöklätt gärde någonstans. Varm choklad!





Götelaborg.

Underbart trevligt! Det gör jag gärna om. Människan är kanske gjord för att flyga trots allt...?

Idag har jag försökt förtränga tapeterna. Åkt (eller gått rättare sagt - märkligt, men det är ju faktiskt gångavstånd när man bor så här i stan som jag ju tydligen gör nuförtiden) och tränat istället. Bodypump blev det. Jag har tränat muskelgrupper som jag inte visste att jag hade! Ont lite här och där. I magmusklerna. Armarna är spaghetti. Särskilt mycket tapetrivande lär det ju inte bli då - jag vet nämligen inte om det är praktiskt möjligt att greppa spackelspaden...

Jag kanske ska däcka i soffan istället, det känns lockande.  Ja, varför inte?

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka fina bilder, verkar som du haft en bra helg =)
Världens bästa pilot? det var inte dåligt :P Visste inte att han fanns i sverige....

/t