söndag 3 januari 2010

Jag vill ha min bil!!!

Nu när jag är ledig några dagar så ska jag tapetsera järnet. Är i alla fall min ambition. Dessvärre är jag inte svårövertalad att göra andra saker... Igår var en sådan dag när det faktiskt inte alls blev mycket tapet riven. Istället: träning (MRL - mage, rumpa, lår - kändes som ett väldigt bra pass så här efter all julmat), långpromenad med Jocke (vi upptäckte nya stigar och potentiella fikaställen!) och en drink på stan med tjejerna från jobbet på kvällen.

Så nu MÅSTE jag skärpa mig! Soffan kommer ju snart!!

Idag har jag i alla fall varit duktig, även om det trots detta inte blivit mycket tapet riven. Jag hade nämligen bestämt mig för att viss utrustning behövde inhandlas till tapetseringsprojektet. I brist på bil tog jag glad i hågen Lila Faran, dvs cykeln, och trampade i väg. Tänkte att det skulle gå utmärkt att lasta diverse skrymmande saker på Lila Faran...

Följande inhandlades: diverse tapetseringsverktyg, tapetlod, spackel, spackelspadar, slipmaskin, stor rulle med papp att skydda golvet med, sandpapper, roller, förlängningsskaft och ett stort AS till tapetseringsbord i well-papp. Det blev således två stora kassar med saker, den stora rullen, förlängningsskaftet och aset till tapetseringsbord som skulle transporteras hem. Jaha, att lasta allt detta på Lila Faran kändes nu plötsligt inte som en lika bra idé... Särskilt eftersom Lila Faran verkade ha nästan ingen luft alls i däcken. Märkligt.

Men allt GÅR ju att genomföra, bara man har lite vilja. Ett riktigt tattarlass blev det och efter mycket om och men kom jag hem med det - jag ledde cykeln naturligtvis. Det hade förstås varit skoj med en bild på tattarlasset - men tänkte att det nog såg idiotiskt ut ändå utan att jag skulle ställa mig och fota eländet också...

När jag ändå hade Lila Faran framme och denna dessutom visade sig tjäna ganska bra som laståsna så tänkte jag att jag skulle storhandla lite också. Så efter att ha lastat av tattarlasset trampade jag iväg till en närliggande mataffär. Som väntat, handlade jag lite mer än jag hade tänkt... Och som väntat så ramlade en av kassarna - den på pakethållaren - av cykeln så att alla matvaror ramlade ut på marken. Då kan man hålla sig för skratt...

Slutsats av dagens övningar: jag vill ha min bil nu. Jag BEHÖVER den. GE MIG EN PARKERINGSPLATS NU SÅ ATT JAG KAN FÅ TA NER DEN!!!!

Lite tapet har dock rivits idag, trots att ovanstående projekt tog nästintill hela dagen. Så det tar sig. Imorgon ska jag nog inhandla tapeterna, tror jag. Det jobbiga är ju att man då måste bestämma sig vilken tapet (fondtapet) man ska ha...

Nu, vila i soffan med en film. Det är visst "Åter till Cold Mountain" på TV nu. Jag har sett den förut, och har för mig att den är lite sorglig där på slutet. Så det slutar väl med att jag bölar en skvätt här på kvällen också... Men det är väl som det ska vara.

Inga kommentarer: