lördag 16 januari 2010

Kaos!

Precis hemkommen efter ett träningspass och därefter en långpromenad med Jocke. Det var dock inte tänkt att promenaden skulle bli så lång som den faktiskt blev, eftersom vi gick en aning vilse... Det var uppenbarligen lite väl kaxigt av mig att lämna min trogna vän Göteborgskartan hemma. Så kan det gå! Särskilt när man hamnar i bostadsområden är det lite svårt att veta vart man är och vart man ska. Något som är bra med Göteborg är dock att det finns lite skyltar här och där efter cykelbanorna med pilar mot välkända platser. Till slut hittade jag en sådan och följde den, dock kändes det som att vi gick åt helt fel håll (inte för att min "känsla" i dessa sammanhang är särskilt mycket att lita på eftersom jag har lokalsinne som...ja, som en påse chips ungefär). Man har ju hört om typ berusade mopedungdomar som roar sig med att vända på skyltar och det skulle ju vara så jobbigt om de hade gjort det just i det här fallet... Helt plötsligt har man hamnat längst ut på Hising Island liksom. Som tur var visade skylten rätt och vi kom hem! Och nu är Jocke trött och nöjd och snarkar i sin säng...

Jag lever i ett kaos här hemma nu. Vardagsrummet är inte längre ett vardagsrum utan en byggarbetsplats...



Ja, så här romantiskt och mysigt är det nu. Någon som vill komma över och titta på TV...? Eh, nehej det gick visst inte eftersom den (och soffan med för den delen) är inplastad... Det är väldigt frustrerande faktiskt. Fast bra också på sätt och vis, kanske. Risken är ju obefintlig att jag skulle slänga mig i soffan och titta på TV istället för att spackla och slipa, menar jag...

Förra helgen slipade och spacklade jag som aldrig förr! Men det är konstigt att det ska ta sådan TID! Spackla, slipa, spackla igen, slipa - det tar ALDRIG slut! Dessutom har man slipdamm ÖVERALLT (även INUTI näsan!). Men det kommer att bli snyggt så in i vassen, ska ni veta! Jag har köpt tapeterna nu, inklusive fondtapeterna...väldigt tjusiga. Jag hoppas att det inte inträffar något handhavandefel vid uppsättandet så att de får vara tjusiga även på väggen...

I veckan har jag varit på så kallat "internat" med jobbet också, i Gullmarstrand vid Fiskebäckskil (på andra sidan viken kunde man se Lysekil). Omorganisation och sådant, så vi skulle "bonda" lite med vår nya avdelning. Det var faktiskt jättetrevligt! Massor med god mat, havsbad och annat trevligt. Och det var väldigt fint där, i skärgården precis vid vattnet.

 
Strålande väder!




Hotellet/konferensanläggningen.


Promenad i solskenet!




Från den här lilla trappan kunde man bada, med efterföljande
bastu... Jag avstod, men det var ca 10 tappra själar som glatt
slängde sig i det verkligen ISKALLA vattnet!



Men nu ska jag väl återgå till slipandet och spacklandet. Med lite tur (och hårt arbete förstås) KAN det vara redo för själva tapetseringen snart. Jag längtar! Då ser man ju i alla fall lite resultat...

Ikväll lite god mat, vänner och trevligheter på Avenyn. Det kan man väl vara värd efter den här dagen...?

Inga kommentarer: