tisdag 19 januari 2010

Problem i paradiset

Jag har just nu två stora problem.

1) Mitt kylskåp är inte kallt inuti som kylskåp bör vara. Det är inte jättevarmt därinne heller, men tillräckligt för att matvarorna ska bli dåliga på bara någon dag. Jag har vridit och vridit på "ratten", utan resultat. JAG ORKAR INTE! Jag funderar på att köpa en miljon kiwi eller något och bara äta det resten av veckan - då slipper jag problemet för en stund i alla fall.

Slutsats 1: Mitt kylskåp är trasigt.

Slutsats 2: Jag måste köpa ett nytt kylskåp.

Slutsats 3: Jag måste köpa en ny frys också eftersom jag bara inte skulle klara av att frysen och kykskåpet inte ser likadana ut.

Fråga 1: Ska jag köpa vitt eller rostfritt? Om jag köper rostfritt måste jag byta ut fläkt, spis och ugn också. Dessa är nämligen vita (eller numera lite gulaktiga faktiskt, så gamla som de är). Men det kanske är lika bra. För fläkten fungerar inget vidare och ugnen är en sådan där jättekonstig gammal historia med TVÅ ugnar liksom. Äsch, det går inte att beskriva den utan att uppleva den. Jag har aldrig sett något liknande förut i alla fall (vilket kanske förklarar varför jag nästan eldade upp handtaget på en stekpanna första gången jag skulle använda den)!

Fråga 2: Orkar jag renovera kök nu också mitt i allt tapetserande? Jag hade ju tänkt detta som ett litet senare projekt.

2) Jockes dagmatte som jag hade hittat vill inte vara dagmatte längre. Oklart varför. Hon vill inte ta hand om en hane säger hon. Men hon visste ju hela tiden att han var en hane?! En jättesnäll hane som inte gör en fluga förnär.

Således har jakten startat på en ny dagmatte eller husse, varför en annons satts ut på en välkänd annonssida. Jag förundras verkligen över vilka konstiga människor som har svarat på denna annons! Bland annat en ung man från Polen som enligt egen utsago befinner sig i ekonomisk kris och vars intressen är övernaturliga företeelser. Huruvida han har någon erfarenhet av hundar framgår överhuvudtaget inte. Jag fick mig ett gott skratt (det är nästan så att man skulle skriva ut det där mailet och spara det faktiskt - så roligt var det!), men jag tror inte att han hamnar överst på listan över mina kandidater precis. Endast den bäste får ta hand om Jocke, så är det ju!

Annars har helgen varit trevlig. När jag kunde slita mig från spacklandet och slipandet var jag ute med tjejerna och käkade i lördags kväll. Vi skulle ha ätit på Caleo, som tydligen ska vara väldigt bra, men av någon idiotisk anledning så gick det inte att boka bord där. Och när vi kom dit så var det TVÅ TIMMARS väntetid på bord. Nej tack! Efter att ha gått runt ett tag blev det istället en spansk restaurang som jag tror heter Que Pasa. Kvällen avslutades sedan på Ritz.





På söndagen blev det bland annat en promenad i Slottsskogen för att titta på djuren som de har där. Den här gången hittade jag sälarna! Så söta, jag skulle nästan vilja ha en sådan hemma. Å andra sidan så kan man ju ha åsikter om att de överhuvudtaget har djur (t ex älgarna!) i inhägnader sådär, men jag tänkte inte gå in på det nu.





Nu känner jag i alla fall att jag kommit en bit på väg med tapetseringsprojektet. Väggarna är klara för tapetsering nu! Eller, jag har bestämt att de får vara klara i vart fall. Man kan väl spackla och slipa tills man dör egentligen, men det orkar jag inte. De senaste två kvällarna har jag ägnat mig åt taket som jag också varit tvungen att spackla och slipa eftersom färgen lossnat lite här och där. Det är inte så skön arbetsställning att pilla med spackelspaden långt där uppe, särskilt inte när någon högre makt inte tyckte att jag skulle bli så lång. För att inte tala om när man slipar där uppe och allt slipdamm hamnar i ögonen och över hela ansiktet. Jag såg INTE klok ut efteråt...


En puss, någon...? Spacklad och klar, bara rouget som fattas. :-P


Galen bild! I brist på vettiga skyddsglasögon fick mina (givetvis lila) solbrillor duga. Jag har aldrig varit sexigare, haha...!


Nu, godnatt!

Inga kommentarer: