tisdag 26 januari 2010

Tapetsering, mumier och trevligheter

Oj, det var visst ett tag sedan.

Vart tar tiden vägen? undrar jag. För jag har i alla fall ingen! Känns det som.

Det har varit mycket tapetsering den senaste tiden. Jag kan nu stolt meddela att jag har tapetserat två väggar (varav en ganska lång med diverse krångligheter runt fönster) alldels själv. Och tapeterna har inte ramlat ner än!! Det är ju inte klokt vad jag är bra, egentligen. Kanske nästa Martin Timell...? Typ. Tänk vad bra internet är ändå! Jag googlade lite på tapetsering och så var det en vänlig snickarsjäl som hade gjort en liten video om hur man tapetserar - och så gjorde jag precis som han. Jag tog till och med bort rakbladet från tapetkniven (värdelös tapetkniv!) och skar med bara det, precis som han. Mycket lättare. Man skär sig lite och så, men jag kände mig ändå som ett proffs nästan. :-P Fast killen i filmen förvarade rakbladet i munnen under tapetseringens gång, men rekommenderade inte det till andra. Och jag kände att riktigt där är jag nog inte ännu i min tapetserarkarriär...(till mina föräldrars stora glädje kanske!).

Men lite trevligheter har det blivit också. Bland annat hade vi insparksfest för oss "nya" på jobbet i fredags. Himla trevlig tillställning faktiskt! Det var god mat, vin, snapsvisor och lekar. Lekarna var väldigt roliga! Det var bland annat limbo (skitsvårt!), känguruhoppning, någon vattentävling där alla i laget tillsammans skulle dricka upp allt iskallt vatten ur en hink med sugrör fortast möjligt och ett moment där man skulle tillverka en mumie på valfritt sätt. Naturligtvis blev jag - som ansågs vara minst - utsedd att vara mumie...


Före. Här har jag precis dött då alltså.



Efter. Är jag inte snygg som mumie, så säg..? :-P

Vårt lag vann inte, men kom väl på en hedervärd andraplats. Och det var nog lika bra att vi inte vann faktiskt, eftersom de nya i det vinnande laget "vann" ett deltagande i en marshmallow-tävling som gick ut på att knöla in så många marshmallows som möjligt i munnen - utan att svälja dem - under en Bruce Springsteen-låt. Obehagligt! Men de såg roliga ut... :-)




På lördagskvällen blev det faktiskt också festligheter. Jag vet inte hur det ska gå - man börjar ju bli gammal också!! Men det var trevligt i alla fall - en kombinerad födelsedags/avskedsfest. Grymt fin lägenhet hade värdinnan också, på Haga. Vill också ha så fint!!! Men just det, jag glömde...jag kommer ju också att ha det snart.

Eh, hoppas jag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Som "öronsyster" Är jag glad att du inte har några rakblad i munnen, hugah och råka svälja det du...så följ din instinkt och ha det snällt väntande på någon bänk eller så =)