söndag 13 juli 2008

klantigt


Det är typiskt mej att vara så klantig. Hade lite bråttom till Friskis & Svettis, knölade ner träningskläderna i väskan fort som ögat, fyllde vattenflaskan och grabbade tag i de vita skorna som låg i garderoben. Och blåste in till stan.


Och vad händer när jag ska ta på mej träningskläderna...? Då har det blivit nåt dumt läckage på vattenflaskan så alla kläderna är liksom fläckvis blöta. Så det såg ju ut som jag var svettig redan innan passet började. Men man får vara glad för det lilla, det såg inte ut som om jag hade kissat på mej i alla fall... Och nästa gång jag köper träningskläder kanske jag ska göra som alla andra normala människor och köpa SVARTA byxor. Men inte Jenny inte, som naturligtvis ska köpa LILA byxor där alla fläckarna syns så bra....


När jag då väl kommit över denna lilla kris så är det dags att ta på sig träningsskorna. Och vad händer då? Jo då upptäcks att jag har visst tagit med mig TVÅ OLIKA SKOR. Båda vita visserligen, men inte lika på en fläck.

Undrar om nån såg nåt...




Jag tänkte att "herregud, jag kommer att se ut som hej kom och hjälp mej".



Men som nämndes ovan, man får vara glad för det lilla; jag hade ju kunnat tagit med mej en vit och en svart sko.


Så, det fanns ju inte annat att göra än att skutta in i gympasalen och "friskas och svettas" ändå, med blöta fläckar över hela kläderna och två olika skor. Förhoppningsvis hade de andra annat att tänka på än vad jag hade på fötterna...


Och vaddå, snygg i håret var jag i alla fall - alltid något.

Inga kommentarer: