onsdag 16 juli 2008

Svantisen på väg tillbaka...

...tror jag.

Febern har gått ner, han dricker vatten och har till och med ätit några matkulor. Han är fortfarande "ledsen" och rosslar, men det verkar ju onekligen som att antibiotikan biter...hoppet lever!

Sol och fint väder är det också. Sitter på altan med laptopen i knät och jäser. Härligt, den som uppfann både den bärbara datorn och det mobila bredbandet har verkligen tänkt till.




En altan en solig dag är guld värd!
Ja, tyvärr så såg ni rätt. Det står en ful el-stolpe mitt på gräsmattan. Men vad ska man göra? Jag kan ju inte gärna hugga ner den...Vattenfall tänker inte ta ner den om jag inte ska bygga ut huset där stolpen står, säger dom. Detta måste ju vara den sista plats på jorden som fortfarande har luftledningar...eller näst sista i alla fall. Jag tror inte den blir så mycket snyggare om jag målar den heller...bara att acceptera faktum helt enkelt.
Altanen är ju trevlig i alla fall!! Fast det tycker tyvärr svalorna också, de försöker bygga bo under altantaket precis ovanför mina utemöbler. Inget ont om svalorna, men det är faktiskt inte så upphetsande att dom har flyttat in där för dom bajsar nämligen sådär som fåglar brukar göra. Och deras hus består av stora lerhögar som dom har släpat dit. Och ingen hyra betalar dom heller...Jag har försökt att vräka dem genom att peta bort lerhögarna, men dom är envisa rackare.
Har nyss tagit en hundpromenad i snigeltempo. Svantepojken får ju inte anstränga sig nu när han dragit på sig lunginflammation. Men snigeltempo var rätt så bra, för då hann jag upptäcka en massa hallonbuskar efter vägen. Har mumsat en väldig massa vildhallon, de var hur goda som helst... Och upptäckte faktiskt en orörd hallonbuske precis utanför min granhäck, till min stora lycka. Får smyga ut med pannlampan och en bunke inatt när grannen har släckt lampan. Vill ju inte avslöja värsta smultron...förlåt, HALLON-stället.

Inga kommentarer: