lördag 15 augusti 2009

Lister och skit

Jag har en praktisk helg just nu. Det vill säga en ganska tråkig helg. Det vill säga en sätta-lister-klippa-gräs-och-göra-annat-praktiskt-skit-helg.

Men det är sådant som måste göras ju. Särskilt om jag kanske ska sälja huset snart. Då är det ju schysst om listerna sitter uppe, gör liksom sitt till för helhetsintrycket på en visning. Jag hade bara några kvar nu, men ändå tar det en evighet. Så är det när man inte är född till snickare...men vad 17! Jag känner mig rätt så duktig ändå. Jag funderar på hur jag ska sätta fast en stor bjälke/stolpe också. Just nu lutar det åt att jag ska köpa världens längsta spik någonstans och bara slå i. Men spiken måste verkligen vara skitlång. Nästan 2 dec...eller 1,5 i alla fall. Finns det ens så långa spikar...? Orkar inte med några snygga snickar-finesser. Det är väl bara att måla över spiken sen... Jaja, vi får se. Huvudsaken det blir snyggt. Och att den sitter kvar och inte ramlar ner i huvudet på någon. Inte spiken alltså, utan stolpen.

Jag vakar över min Svante-pojke också den här helgen. Det är ju hopplöst det här. Nu hade det gått en månad sedan avslutad antibiotika-kur innan han fick lunginflammation igen. Veterinären sa att det finns en sista grej som vi inte har provat....nämligen att sätta in en riktig dunderkur, två antibiotika-sorter samtidigt (=dubbelt så dyrt). Detta kan fungera om det är så att den antibiotika han fått tidigare inte riktigt lyckats få bort allting. Så nu provar vi det. Och får han återfall igen så finns det inget mer att göra. Alla tester är gjorda. Men jag tyckte att han svarade sämre på behandlingen den här gången....det tog längre tid än det brukar innan febern började gå ner och han piggade på sig. Det känns riktigt tungt nu det här, faktiskt. Vet inte vad jag ska göra. Han är ju min bebis.

Ja, vi får se hur det blir.

Men nu ska jag mysa ner mig i soffan och titta på film tänkte jag.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre med Svante. Jättejobbigt när ens djur blir sjuka.