torsdag 20 augusti 2009

Tjejsnack

Gräshoppan är numera ett minne blott och det har jag förstås min goda vän A att tacka för. Som den hjältinna hon är räddade hon helt enkelt mig och mitt hus från det elaka och otäcka gräshoppe-monstret. Med ett glas och ett papper så var det kirrat. Skönt!

Och det var såklart hur trevligt som helst att ha A här! Jag jobbade halv dag igår och mötte upp henne på stan. Det var jättefint väder, nästan sommar igen! Vi käkade god lunch på Café Gränden, promenerade ner till hamnen och klämde världens största glass och njöt av solen.

Sedan svängde vi förbi ICA, handlade tacos till kvällen (trots att det inte var fredag!) och åkte sedan hem till mig och fortsatte att njuta av dagen och kvällen på min altan. Det blev tjejsnack långt in på natten, så jag är lite trött idag... Men det var det värt, man har ju mycket att prata om när man inte ses så ofta! Det var skitmysigt, vännen!

Och nu har jag jobbat idag och sedan tränade jag ett sådant där skivstångs-pass. Så nu har jag ont i alla de där musklerna jag inte trodde att jag hade igen. Men det är sånt man får ta.

Inga kommentarer: