söndag 23 augusti 2009

Söndag kväll

Jaha, då var det söndag kväll igen och här ligger jag i soffan och väntar på att en film ska börja på TV. Mycket mer än så mäktar jag inte med just nu, eftersom jag precis kommit hem från ett svettigt step up-pass. Som tur är har jag världens godaste vindruvor hemma, hur stora och fina som helst.

Men jag befarar att de kanske kommer hinna ta slut redan INNAN filmen har börjat. Så jag vet inte hur det ska gå. Vindruvor och jordgubbar - jag har ingen karaktär när det gäller det. Så vem vet, jag och Svante får kanske gasa i kapp här senare i natt... (dessvärre gasar ju Svante utan problem även utan vindruvor). Men det gör inget, det är ju bara Jocke som får lida. Och han kommer nog knappt att märka något, eftersom han alltid sover som en klubbad säl.

Mamma och pappa har varit här i helgen och det har snickrats för fullt. Vi har irrat omkring på Bauhaus också för att hitta lite trösklar och så. Och nu är trösklarna på plats. Däremot har det uppstått ett problem med sovrumsdörren. Den får nämligen inte plats i dörrhålet. Och då kan det ju bli lite jobbigt när man vill stänga dörren. Hm. Jag har försökt meka med det idag, dock utan någon vidare framgång. Jag tror att jag måste köpa en ny karm. Och det är väl OK. Det jobbiga är bara att måla karm-helvetet. Det finns inte ord för hur trött jag är på att måla just nu. Och hur trött jag är på att ha vit färg i ansiktet hela tiden (jag förstår inte varför de inte slutar tillverka sådan där färg som hamnar i ansiktet hela tiden...?). Och jag har slutat räkna antalet byxor som har förvandlats till vitprickiga dito. Men vem vet, de kanske blir moderna vad det lider...?

Vi hittade ingen lång spik, men väl världens längsta skruv. Eller tre stycken faktiskt. Så nu har stolpen kommit upp också, jag är väldigt nöjd över det. Föroppningsvis ska väl inte någon få stolpen i huvudet nu.

Såja. Nu är tiden fördriven och filmen kan börja!

Inga kommentarer: