tisdag 8 september 2009

Ahlzeimer light...?

Jag blir nästan rädd för mig själv ibland. När jag häller fil i Oboy-muggen till exempel. Eller lägger in pocketboken i kylskåpet. För att inte tala om att jag glömmer bort att göra viktiga småsaker - som typ att anmäla mig till årtiondets viktigaste (?) jobbfest i Uppsala trots att nämnda fest är det enda det pratas om på jobbet just nu och den därmed är omöjlig att glömma bort. (Mitt hjärnsläpp ursäktades dock av festfixarna, som är generösa nog att låta mig delta ändå). Ja, det har varit mycket sådant här den senaste tiden...

Men jag får skylla på att min hjärna är så fylld av Göteborg, nytt jobb, nytt liv, lägenhet, husförsäljning, homestyling, husbesiktning och därtill hörande ångest att det helt enkelt inte finns plats kvar för sådana där vardagliga självklarheter. Jag hoppas åtminstone att det är så!

Nu är i alla fall två moment till avklarade i flytt-karusellen. Foton är tagna på huset och utlagt till försäljning. Och idag har jag haft en besiktningsman här som har gjort både energibesiktning (som man tydligen måste göra nuförtiden hur onödigt det än verkar) och överlåtelsebesiktning. Mäklaren rekommenderade att jag skulle göra en överlåtelsebesiktning (istället för köparen), så jag följde hennes råd. Jag var så nervös att jag trodde att jag skulle kissa på mig. Nervositeten var dock helt obefogad visade det sig, eftersom huset inte alls håller på att rasa ihop eller har stora fuktproblem som kostar 1 mille att laga. Nej, istället så verkar huset ganska friskt och bra! Yey!

Nu är det "bara" någon som ska vilja köpa det också. Men jag orkar inte oroa mig för det just ikväll. Istället ska jag fira att besiktningen gick så bra med en skål popcorn mitt i veckan på en vanligt tisdag...! Jodå.

Inga kommentarer: