söndag 13 september 2009

Tripp till Göteborg!

I helgen har jag varit till Göteborg för att titta på några lägenheter. Det börjar ju dra ihop sig (snart har två månader blivit till en, herregud! Eller en och en halv om man ska vara noga), så det är ju hög tid att se till att skaffa sig någonstans att bo där i Sveriges framsida, tänkte jag.

Så jag lastade in mina hundar och mina föräldrar (nåja, inte riktigt lastade kanske, men de var vänliga nog att följa med i alla fall) och så körde vi ner. Två lägenheter avverkades på lördagen och två på söndagen. Och nu måste jag fundera. SVÅRT, är det. Jättesvårt, särskilt eftersom jag har noll koll på områden och så. Man vill ju helst inte bosätta sig i något gangstertillhåll. Men det kanske ordnar sig. Magkänsla is the shit. Jag får gå på den. Måste bara fundera lite till först. Och sedan eventuellt ge mig in i någon otäck budgivning.

Det var dessutom ett alldeles eget litet äventyr att köra omkring i bil i Göteborg när man inte hittar ett skvatt. Hahaa...! Och saker och ting blev ju inte lättare av att min GPS har fått fnatt. Den har börjat säga helt andra saker än vad den visar på kartan och vad man SKA göra. Detta skapade megaförvirring och diverse felkörningar. När GPS-tanten mitt på Göta älvs-bron började gasta: "Gör en U-sväng. Gör en U-sväng NUUU!" så börjar man liksom inse att något inte står rätt till med tekniken. Tur är ju då att vi besitter ett eget intellekt och inte blint litade på GPS-tanten - då hade det kunnat gå riktigt illa...

Vi bodde i Lisebergsbyn, i denna söta lilla stuga... Det var trevlig och mysigt - och bäst av allt: Svante och Jocke var välkomna!


Lite trött och rufsig efter låna bilresan. Det är tur att vi "norrlänningar" är härdade. 40 mil är en skitsmäll, bara runt hörnet!

Förutom lägenhetstittandet hann vi också med att förlusta oss lite inne i Göteborgs city. Jag ville gärna få en liten "känsla" för staden liksom, jag som knappt har varit där förut. Det känns ju att det är en stor stad (lantis som man är, haha!), men ändå mysigt liksom. Skönt! Bland annat avnjöt vi en god middag på en uteservering utmed Avenyn. Nice!

Så alla var vi nog nöjda med den lilla weekenden i storstaden.

Särskilt lilla Jocke, tror jag, som i ett obevakat ögonblick när vi moffade frukostbuffé (är inte hotellfrukostar hur underbart som helst?!) bestämde sig för att ÄTA SIG IN I min resväska och därefter käka upp en stor kartong med "godnatt-kex" (hundgodis) som jag hade gömt där i. Och det var många kex, vill jag lova. Allihop och halva kartongen var slukade när vi kom tillbaka. Dessutom har jag numera en trasig resväska. Och en trind - och förmodligen bajsnödig - hund.

Jäkla odåga. Vem har uppfostrat honom?

Inga kommentarer: