fredag 25 september 2009

Matos och skrapsår

Ännu en vecka slut snart. Jag har så mycket i hjärnan att jag knappt kommer ihåg vad som har hänt den här veckan ens...? Jo, en sak kommer jag ihåg. Och anledningen till att jag fortfarande kommer ihåg det är att handväskan fortfarande luktar matos. Vi gick till Kajens Fik vid hamnen och lunchade några tjejer och det var supergott och trevligt. Dock upptäckte vi när vi gick därifrån att vi formligen STANK matos. Jätteäckligt! Jag hängde ut jackan hela natten, men ändå gick det inte bort. Fick tvätta den. Och väskan luktar som sagt fortfarande - för den vågade jag inte slänga in i tvättmaskinen. Sånt är ju verkligen otrevligt... Man vill ju inte gå ut och äta en trevlig lunch för att sedan gå därifrån och lukta som om man suttit på stekbordet och ätit. Nej, installera en fungerande fläkt för bövelen!

"Min" lägenhet gick tyvärr till någon av de andra 5 Krösusarna - jag kände att hur mycket som helst vill (eller kan) man ju faktiskt inte betala. Så nu är jag lite ledsen över det. Vart ska jag ställa min julgran nu liksom...? Börja om från noll.

Till råga på allt blev jag omkulldragen av Svante på promenaden nyss eftersom han fick syn på en katt. Så kan det gå när man är en liten flicka med en hund i häststorlek. Jag landade på knäna och skrapade upp dem och sönder mina finaste jeans. Gräsfläckar blev det också. Och det kom blod också. Booohooo... Nu skulle man ha haft ett nalle puh-plåster. Och jag behöver väl inte tala om att det är extrapris på Svante just nu...?

Så det är faktiskt åtminstone liiiiiiiite synd om mig just precis nu. Men bara en liten stund. Snart ska jag ta nya tag....! Julgranen behöver ju ett hem!

Inga kommentarer: