fredag 18 september 2009

Hektisk vecka

Min vecka kan sammanfattas i följande punkter (och då är veckan inte ens slut ännu):

1) Måndag gick i gräsklippningens tecken. Åtminstone tills det blev så förbaskat mörkt att jag inte såg vad jag gjorde. "Har jag klippt här redan...?", liksom. Har inte förstått riktigt att det är så mycket mörkare på kvällarna nu. Redan där vid kl. 20 var det kört - och då hade jag halva gräsmattan kvar! Detta orsakade mindre panikkänslor, eftersom husvisning var i antågande och en halvklippt gräsmatta inte skulle göra sig särskilt bra på en sådan.

2) Tisdag morgon kunde jag lättad konstatera att gräsmattan inte blivit "randig" trots min förvirrade mörkerkörning kvällen innan. Även alla stuprör var intakta. Dagen ägnades åt jobb och inbokning av ytterligare lägenhetsvisningar i Göteborg. Kvällen ägnades åt klippning av resterande del av gräsmattan samt putsning och fejning av alla möjliga hörn i huset. Där mitt i natten någon gång gick jag väl och lade mig också. (Det där med "jag kan sova när jag blir gammal" börjar kännas lite väl kaxigt nu. Eller så är det så att jag har blivit gammal nu, helt enkelt. Trött som en gnu är jag i alla fall. Hela tiden.)

3) Akutresa till Göteborg. Tur att min chef var schysst och gav mig ledigt med kort varsel. Tog tåget i ottan (vilket kändes väldigt jobbigt med tanke på att jag enligt ovan städade halva natten). Framme tre och en halv timme senare. Soligt och fint i Göteborg. Blåste ingenting (den som roar sig med att säga "Blåseborg" får således tänka om)! Tittade på två lägenheter. Blev tokkär i den ena. Det är lite jobbigt nu, eftersom ordinare visning på den är nästa vecka och risken är att den drar iväg för mycket i budgivningen. Jag som redan "flyttat in" mentalt. Jag vet till och med vart julgranen ska stå, liksom. Precis sådär som man INTE ska göra, eller hur A? :-) Men nu har jag gjort det i alla fall och risken är såklart stor att jag blir besviken när lägenheten går till någon Krösus Sork-wannabe till sist. Men då är det väl så då. Julgranen skulle i alla fall bli fin där. Krösus julgran skulle nog inte alls bli lika fin där.

4) Passade på att gå och gå och gå när jag ändå var där. Kollade in omgivningarna. Promenerade upp och ner (ja, jag var alltså rättvänd) längs Avenyn. Käkade lunch. Övade på att åka spårvagn. Fick skavsår. Aj. Trodde att jag skulle få ta igen lite sömn på tågresan upp och ner, men icke. Sånt satans kackel överallt på tåget. Särskilt på vägen hem, när jag hade fått min plats vid ett sådant där bord tillsammans med några festprissar på tjusig "konferensresa" som korkat upp en flaska vin. Omöjligt att sova i sådant oljud ju. Dessutom hade jag fullt upp att mentalt flytta runt soffan och julgranen i "min" lägenhet.

5) Väl hemma igen (vid ca 21-tiden) var jag i ett zombie-liknande tillstånd av trötthet. Dock var jag tvungen att ignorera detta tillstånd och släpa fram dammsugaren. Visning följande dag ju och hundarna har släpat in allt gräs som jag har klippt! Jag vet inte ens när jag gick och lade mig. Så trött som jag är så är det inte omöjligt att jag aldrig gjorde det.

6) Torsdag och husvisning nr 1. Ångest, ångest, ångest! Men städat och fint var det i alla fall. Och sol.

7) Idag fredag har jag varit på "fest"-resa till Uppsala med jobbet. God mat, konferens, föreläsningar...och sånt (t ex bakelse). Övriga kollegor är i skrivande stund kvar där och förlustar sig. Jag skulle misstänka att det snart är dags att dansa "tåget" (obligatoriskt). Själv är jag helt slut, så jag orkar helt enkelt inte. De får dansa tåget utan mig, bära eller brista.

8) Nu är jag parkerad i soffan och tänkte snart titta på Dirty Dancing på TV. I ungefär 10 minuter innan jag somnar.

Den här bilden visar ganska bra hur jag känner mig just nu. Gah, världen snurrar!

Inga kommentarer: