onsdag 9 september 2009

Såååå trött!

Jag är så trött så att jag vet inte vart jag ska ta vägen (det mest logiska är ju förstås att man tar vägen till sängen i en sådan situation, men att agera logiskt är av någon anledning omöjligt när tröttheten har gripit tag i en på detta sätt). Så istället sitter jag här och gnäller över hur trött jag är. Smart tjej, liksom.

Just idag så borde jag inte vara så här trött eftersom jag (för första gången sedan jag vet inte hur länge!) gick och lade mig i vettig tid igår kväll. Dock bestämde sig Svante för att han skulle vakna runt 4-tiden och börja vanka av och an i huset utanför sovrumsdörren. Sådant blir man ju galen av, varför han naturligtvis måste släppas ut. Och vad var då anledningen till detta oroliga vankande från hans sida? Kissnödig? Bajsnödig? Nejdå, inte en droppe klämde han ut. Istället skulle han tokäta gräs. Som om all mat på jorden tagit slut, utom just gräs, och han var på svältens brant. Galet!

Så det känns ju ganska onödigt att jag är trött idag, med andra ord. På grund av något sjukligt gräs-begär som min hund fick för sig att han skulle ha mitt i natten, liksom.

Jaja, skit i det. Måste gå och lägga mig nu innan jag dör.

Drömmer han om gräs, månne?

1 kommentar:

Angelica sa...

Sv: En mugg? What? Den fick nog aldrig jag. Vi fick säkert nåt set av mormor gissar jag.. eller?