söndag 11 oktober 2009

Handywoman

Nyss hemkommen till Västerås efter ytterligare en skön helg i det underbara Dalarna. Bio i fredags och konsert i lördags - trevligt.

Och idag har jag och pappa bytt till vinterdäck på min bil. Jag kände mig riktigt händig, faktiskt. Vem behöver en karl när man är så händig liksom...(eller har en snäll papps som hjälper till och drar åt bultar som jag annars nojar över att jag inte dragit åt tillräckligt)..?! Dessvärre regnade det hela tiden när vi stod ute och höll på. Vi såg ut som två michelingubbar i våra regnkläder. Strax efter att vi blivit färdiga slutade det regna. Men det hade man ju nästan kunnat räkna ut...? Fast vem vill sitta där i sin gungstol på ålderns höst och minnas när livet var praktiskt och bara flöt på? Sådant kommer man ju inte ens att komma ihåg! Men det här - däckbytande i ösregn med knäna i vattenpölarna - kommer vi att minnas när vi sitter där och gungar. Härligt!

Skönt att ha det fixat, hursomhelst. Nu är det bara att tuta och köra - snön kan komma, jag är redo!

1 kommentar:

Maria sa...

Haha, låter ju alldeles....härligt! :)) Kul att alla lägenheter mm är fixat! Krama min avlägsna favorit Svante åt mej förresten! Kram/Maria