söndag 18 oktober 2009

Min söndag

Idag har jag kört iväg i stort sett hela mitt hall-möblemang till en god vän som ville "ärva" möblerna. Det är ju bra, så slipper jag slänga alternativt sätta ut jobbiga annonser på blocket. För nu ska det gamla ut och det nya in, jajjamän!

Dessvärre har jag insett att efter denna utrensning har jag inte en enda helfigur-spegel i hela huset. Jag vet faktiskt inte hur det ska gå - jag ska ju bo här i två veckor till! Svårt kommer det att bli. Men man får väl köra på "säkra" kort, inte experimentera så mycket med överdelar och underdelar liksom. Och egentligen är det väl skitsamma om det ser lite tokigt ut de sista två veckorna. Jag skäms inte, jag ska ju ändå inte bo kvar. :-)

Jag svängde in på ICA också när jag ändå var i farten. Där blev jag dock varse något fruktansvärt, nämligen att Bregott havssalt var slut. Och inte bara "slut" som i "det kommer en ny leverans imorgon" - nej, ryktet säger att det är något problem hos tillverkaren som gör att nytt Bregott havssalt inte kan levereras förrän i januari. JANUARI!!!! Förstå att det är en hel evighet! Jag vet ärligt talat inte hur det här ska gå. Nu står ett vanligt Bregott-paket i mitt kylskåp, men jag är inte nöjd...

Det var i alla fall hur fint väder som helst idag. Efter veckor av "jag fryser ihjäl"-kyla, jobbiga vindar och regn sken äntligen solen! Så jag och pojkarna har såklart varit ute på promenad (det är vi ju förvisso även i "jag fryser ihjäl"-kyla, jobbiga vindar och regn, men nöjet är ju inte detsamma då). Tog några bilder...


Nu har jag precis kommit hem efter ett träningspass - det obligatoriska step-up passet! - och hann precis sjunka ner i soffan lagom till Parlamentet på TV. Johan Glans är med idag, han är ju gränslöst rolig...

Inga kommentarer: