torsdag 22 oktober 2009

Nu är det klippt!

Hej och hå vad dagarna går fort! Snart är den här veckan slut också - och då är det bara en vecka kvar innan det blir hej då Västerås och hej Göteborg. Jag har nog inte förstått det riktigt.

Igår var vi till Uppsala med jobbet. Trevligt att göra något annat, att se något annat. God lunch på någon kina-restaurang också. Glass ingick till efterrätt, därmed blev min dag fulländad. :-)

Och idag har jag knappt hunnit vara på jobbet alls. Kl. 10.00 hade jag klipp-tid, nämligen. Det gäller ju att snofsa till sig lite nu när man ska börja på nytt jobb och allt - eller att se anständig ut, åtminstone. Jag rullade in på jobb-parkeringen i god tid för att hinna jobba lite innan. Av en händelse slängde jag dock ett öga i handväskan och upptäckte till min fasa att plånboken inte låg där! Anledningen till att den inte låg där var naturligtvis att Jocke hade plockat ut den tidigare på morgonen. Jag hade nämligen en kexchoklad i handväskan. Varför jag hade det vet jag egentligen inte, jag som inte ens gillar choklad särskilt mycket (blir törstig av det ju)... Eftersom jag inte har några hallmöbler längre, såg låg väskan på golvet - dvs i lämplig Jocke-höjd. Sagt och gjort: det luktar choklad - Jocke vill ha den - Jocke gräver i väskan och tar den - plånboken åker också ur väskan - matten blir arg och tar ifrån Jocke chokladen (farligt för hundar ju!) - matte missar att plånboken inte ligger i väskan. Ja. Så det var bara att vända och åka tillbaka 2 mil och hämta den...och 2 mil tillbaka igen. Kul jul.

Men håret blev fint i alla fall. Jag har nog världens bästa frisör. Kommer att sakna henne i Göteborg! Hoppas det finns bra frisörer där nere också... Men chansen finns ju att det finns NÅGON bra i alla fall. Det blev en mörk toning med lite rött i, som förra gången. Och tunna, ljusare slingor. Fräscht blev det! Klippte upp det och lite så. Sedan plattade hon det såklart som vanligt...hon envisas alltid med att göra det. Så just idag så ser det ju platt ut. Men imorgon när jag har duschat har allt återgått till det lockiga normala igen, eftersom det tar 100 år att platta mitt hår och jag bara inte orkar göra det särskilt ofta... Så här ser det ut just nu i alla fall:



Hon visade mig en ny produkt också från Schwartzkopf som heter "Dust-it". Det är tydligen det senaste just nu. Som ett litet puder som man lägger under håret på några ställen och sedan "fluffar" man med händerna liksom så att det blir lite volym. Alternativ till att tupera. Om nu någon förstod något av den där beskrivningen, haha... Jag köpte i alla fall en Dust-it för "de hade ju en kampanj just nu" och man vet ju aldrig, någon dag kanske jag orkar platta håret och då kan det ju vara schysst att "dusta" lite. :-)

Jag har precis tittat på Robins på SVT Play föresten, det var programmet från i lördags som jag missade. Det är sällan jag skrattar rakt ut när jag sitter själv framför TV:n, men nu gjorde jag faktiskt det. De hade gjort en parodi på "Svenska Hollywoodfruar" - det var verkligen hur roligt som helst, så LIKT! Det var nästan så att det kunde ha varit de riktiga hollywoodfruarna med dialekter och allt, haha! Så om ni har följt hollywoodfruarna så bara måste ni surfa in på svt.se och titta på det här klippet - ni kommer att skratta ihjäl er. Bara ett tips!

Men nu är det nog dags att sova kanske. Måste ju vara fit for fight imorgon - får då ska jag nämligen till Örebro och ha tjejhelg! Wieeeeeeeeeeeee!