lördag 9 maj 2009

Cykeltur, gräsklippning och listjävlar...

Oj, vad jag har varit duktig och gjort massor med saker idag. Faktiskt. Efter hundpromenad och frukost började jag nämligen att sätta upp lister i hallen. Fixade i ordning taklisterna som fattades och listerna runt den ena dörren. Det gick åt några krokiga spikar och det kanske inte blev jättevackert, men om jag målar lite på också så kommer det nog inte att synas...

På eftermiddagen bestämde jag mig sedan för att cykla en tur. Så jag pumpade mitt bakdäck och rullade i väg på vad jag trodde skulle bli en härlig cykeltur...

Lila faran på väg...

...men det blev snarare en nära döden-upplevelse eftersom det blåste hur mycket som helst. Det är extremt tungt att cykla när det blåser motvind hela tiden. Jag har ju ingen räser-cykel heller, även om den är lila och fin. Jag ska i följande meningar försöka illustrera hur mycket det egentligen blåste, men vill först varna för att det jag kommer att skriva faktiskt är ganska äckligt och osexigt. Okej, nu kommer det. Jag är fortfarande lite förkyld så jag var tvungen att snyta mig när jag kämpade på där med cyklandet. Fram med näsduken. Men det hade jag inte behövt, för vad händer? Snoret BLÅSER IVÄG. Svisch åt sidan. Det var bara att stoppa tillbaka näsduken liksom. Så mycket blåste det alltså. Så det var jobbigt att cykla.

Men jag cyklade i alla fall den runda jag hade bestämt. Något annat går ju inte, blåst eller ej. Så det blev ungefär 1,7 mil och nu har jag ont i rumpan. Men det känns skönt. Inte att jag har ont i rumpan, alltså, utan att jag har varit duktig och cyklat.

Därefter var det dags för en välförtjänt paus med jordgubbar och glass!

Mmm, och fröken onyttig hade socker på också. Jordgubbarna är förvisso inte svenska, utan spanska, men var ändå väldigt mumsiga. 15 spänn för en liter, som hittat!

Sedan klippte jag gräset också, det finns liksom ingen hejd på min duktighet idag...:-) Var lite orolig att min gamla stånk till gräsklippare inte skulle gå i gång, men jag behövde bara dra två gånger i snöret! Härligt. Man får vara glad varje gång den väljer att starta. Jag hoppas att den ska hålla hela den här säsongen också, men det finns inga garantier...

Tyvärr råkade jag skruva igen bensindunken så hårt att jag inte fick upp den igen. Hur man nu kan lyckas med det, det var ju JAG SJÄLV som skruvade igen den...? Men imorgon, då har jag kanske blivit starkare igen...

Sedan fortsatte jag med lite fler lister. Golvlisterna. Alltså, jag måste bara säga att det här med att sätta lister är verkligen INTE roligt. Jag tänkte rätt trodde jag, sågade, det var inte rätt tänkt visade det sig, sågade igen, fortfarande inte rätt...det är så att man blir galen!

Så här kan ju inte ett hörn se ut...!!!

Inte ens spackel eller silikon kan rädda det här hörnet.

Men till slut så kom jag på det! Lösningen, mina vänner.

Hemligheten är att man ska vända listen med baksidan utåt när man sågar till den i vinkeln!

Och vips, så blev hörnet så här fint:

Ja, eller fint och fint. Men det är ju en klar förbättring jämfört med föregående bild i alla fall. Lite färg på det där så ser det nog ut som ett proffs har gjort det! :-)

Men när jag har gjort alla lister på det här huset så ska jag ALDRIG sätta en listjävel till i hela mitt liv.

Inga kommentarer: