fredag 1 maj 2009

En dag i solen

Jaha, då sitter jag här i föräldrahemmet i Dalarna och ska snart sova. Jocke snusar redan i fotändan och Svante likaså nedanför på golvet. Tänkte bara först plita ner några rader i cyberrymden.

Inte för att jag har gjort så mycket mer än njutit av det fina vädret och umgåtts med mina föräldrar. Vi har suttit ute hela dagen, solat och läst. Jag hoppas att Gud inte blev bländad av våra "vita lakan"-liknande uppenbarelser...man är ju rätt så blek så här i början av solsäsongs-karriären. Tyvärr hade jag glömt min solkräm hemma och mina föräldrar hade ingen heller, så självklart har huden nu antagit en liksom grisrosa nyans, på gränsen till röd. Det gör inte ont i alla fall. Och det blir väl brunt om någon dag eller så.

Blek och förkyld, men näsan är inte så röd längre tack och lov.

Jocke solar också.

Till lunch vankas pannkakor med sylt och grädde...

Jag hittade den här skvallerblaskan som min faster tydligen hade lämnat kvar vid sitt senaste besök. Så nu är jag uppdaterad på allt skvaller. Vilket ju är helt onödigt egentligen, eftersom det förmodligen är så att inte ens hälften av det som jag har läst i den här tidningen är sant. Titta bara på rubriken "Äntligen har bonden Magnus och Emma blivit tre: Vår lilla Leija är underbar". Då ska man ju alltså tro att de har fått ett barn. Men nejdå, istället är det så att de ska LÅNA en hund i några månader. Intresseklubben antecknar, liksom.

Eftersom det skulle kännas något olustigt att basunera ut bikini-bilder här på bloggen, så får ni nöja er med de här tre trevliga solstolarna. Och använda fantasin till resten.

Kvällen rundades sedan av med god grillad mat, en massa prat, Så ska det låta och Humorgalan.
Och nu är det nog dags att kissa och gå och lägga sig för min del också. Godnatt!

Inga kommentarer: