lördag 2 maj 2009

Shopping på stan

Ännu en dag har passerat i världsmetropolen Borlänge. Idag har vi varit på stan och shoppat lite. Borlänge tillhör ju tyvärr en av de städer där centrum i princip "dött" när ett stort köpcentrum (här: Kupolen) slog upp portarna i närheten. Det är tråkigt när det blir så. Så nu finns det inte så många affärer kvar i själva centrum. Det är typ tre-fyra stycken - och Systembolaget. Känns det som i alla fall.

Men några finns det. Och eftersom det var så soligt och fint väder i dag så ville vi ju inte gå omkring inomhus på ett trångt köpcentrum utan istället lufta oss utomhus i ett riktigt centrum. Så därför gick vi på stan. Och shoppade faktiskt en del också. För de affärer som finns är faktiskt ganska bra.

Följande inhandlades...

Ett par söta skor till våren/sommaren:

Ett par skor till...

Båda skorna inhandlades på On You. De har riktigt snygga skor där, från alla möjliga bra märken. Det var dessutom extra bra idag eftersom vi hade en kupong - så ett av paren blev det halva priset på! :-)
Roligt med nya skor. Jag hade typ ett par (acceptabla) vårskor sedan förra säsongen. Och de var väldigt dammiga såg jag när jag tog fram dem ur garderoben. Men nu jävlar ska jag bli snygg om fötterna ska ni se! Det gör ju susen med lite klack också när man - som jag - inte är så hög över havet och vill få till lite schyssta spiror...:-)







En snygg väst!

Har sneglat på de här kavaj-liknande västarna ett tag nu. Den här är inköpt på ZeroZero. Det är skitfräckt med en färgstark skjorta under, tycker jag. Köpte ett par matchande svarta byxor också, som hörde till. Det blir lite "business-woman"-stuk liksom. Man vill ju vara snygg på jobbet. :-) Tyvärr lite suddig bild, dock.
Solkräm!

Var ju tvungen att köpa lite solkräm också, så att man inte behöver gå omkring som en röd gris och ha ont eller få cancer. Min goda vän L har tipsat om den här varianten från L'Oreal som är en spray. Den är extra bra, tycker jag, eftersom den luktar gott också. Och det brukar solkrämer aldrig göra. Jag brukar alltid tycka att det luktar lite ofräscht när jag har solkräm på, men med den här så luktar det gott! Härligt!

Vi passade på att ta en lunch på stan också, lite god thaimat. Det var buffé, så det var bara att lasta in hur mycket som helst tills det tog stopp. Jättegott!

Mammsen och pappsen styr kosan mot thai-matstället.

På kvällen har vi sedan varit bortbjudna på god mat och trevligt umgänge. Föräldrarna är fortfarande kvar där, medan jag har gått hem till hundarna för att hålla dem sällskap. Och nu så är det väl nästan dags att sova snart...

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad bra att du hittade rätt solkräm, jag gillar den ju även för att den är så lätt att smörja in, man bli inte vit efter så att säga. Men min har ju faktor 30 =) he he, blir ju iaf en grisrosa som systersyster brukar säga.

Vi ses snart för att ta en god lunch!