lördag 23 maj 2009

Festligheter

Igår hade jag och I en liten tillställning här hemma hos honom. Några av hans vänner var här och det bjöds på grillat och hemmagjord potatissallad, cheesecake och Bäska droppar. Det var i alla fall meningen att det skulle bli grillat, men åskgudarna bestämde tydligen att det skulle regna och åska lite. Då var det tur att I har en sådan modern ugn med grillfunktion, så vi kunde grilla i den istället. Det var väldigt trevligt hursomhelst!

Det blev lite kubb också, men kanske lite i väl senaste laget eftersom det var så mörkt så att i alla fall jag knappt såg de små kubbarna. Svårt att träffa då ju. Så jag skyller vår förlust på att det var så mörkt. Eller på vinet, jag vet inte... För egen del skyller jag inte på några Bäska droppar i alla fall, för några sådana tog jag inte.

Jag tog några bilder också. Tyvärr så är bildkvalitén väldigt dålig, ja rent av usel faktiskt. Jag förstår inte...men antingen är bilderna suddiga eller så är det för mörka. Men så är det väl när man bara har mobilkameran... Får hoppas att J kanske lägger ut några bättre bilder på sin blogg, vad det lider - så kan jag hänvisa dit. :-)

Gänget vid bordet. En gammal skolkatalog lockar...

Hundarna skötte sig exemplariskt måste jag säga. D och J klappar Svante.

Cheesecake med hallon!

Jag och I. Vi har problem att få till en bra bild...

Eh....?

D och L med sina giftpinnar i mörkret.

Snart dags för kubb i den sena timmen...

Jag och I.

Kubben i full gång. Undrar om det är någon som ser något överhuvudtaget...?

D och J. :-)

I och D.

D och J.
Allt som allt, en mycket trevlig kväll. Lite besviken dock eftersom det utlovade "årets första dopp" i Helgasjön (tror jag den heter) uteblev. Inte för att jag var jättesugen på att bada själv, men ändå... :-)
Idag vet jag inte vad det blir för aktiviteter faktiskt. Vi åt visst inte frukost förrän halv ett! Hm. Så det blir nog lugnt. Kanske lite Super Mario Bros eller en bio. Vi får se.

1 kommentar:

Johanna sa...

Tack för en jättetrevlig kväll med god mat!!