torsdag 7 maj 2009

Dumma hörn!

Nu är jag trött. Och lite grinig faktiskt. Det är nog för att det regnar och blåser och att jag blev jätteblöt när jag var ute med hundarna. Och för att jag slog i huvudet i hörnet på en hylla när jag skulle ösa upp hundmat. Aj, ont gjorde det! Och det är inte första gången jag slår i det där hörnet. Jag undrar vad det är för en idiot som har hängt upp hörnet där...? Hm (jag). Jag ville slå ihjäl hörnet, så ont gjorde det. Men det går såklart inte att slå ihjäl ett hörn. Så jag blev grinig istället. Men det går nog över snart.

En blöt hund ligger på mitt köksgolv. Snart reser han sig, och då ligger det en stor grushög där istället.

Trött är jag för att det har varit en lång dag med jobb och så. Tränat har jag också. Jag hade ju bestämt att jag skulle vara frisk idag, så jag kände inte ens efter om jag var det eller inte. Hur skoj som helst att köra lite aerobics!

Det var sol i morse ju, men sedan vet jag inte vad som hände...

Jag har fått Hundsport idag, en tidning som man får när man är med i Svenska Kennelklubben. Det är ju lite roligt att läsa allt möjligt om hundar om man - som jag - gillar hundar och hundsport. Fast det roligaste är nästan typ den näst sista sidan i varje nummer. Där är det nämligen "Lindströms hundar", små tecknade satir-serier. Hur roliga som helst. Och bara för det har jag lagt upp en "Dagens Lindström"-länk uppe i högra hörnet...om man klickar på den kan man få läsa en liten rolig serie-satir. Den ska bytas ut i princip varje dag, var löftet. Så klicka där varje dag! Han skriver ju inte bara om hundar, så det kan vara vilket tema som helst...

Så nu ska jag krypa upp i soffhörnet (som ju är ett mjukt och ofarligt hörn som tur är) och bläddra i min Hundsport. Och kanske snegla lite på hockeyn på TV:n.

Inga kommentarer: