tisdag 26 maj 2009

Tarzan was here...nästan

Åkte hem från Skåne igår - drygt 60 mil i bil hela dagen. Och drygt är faktiskt ordet. Att köra hela vägen alltså. Men det är det värt, för att få träffa I såklart. :-)

Kom tyvärr hem bara för att upptäcka att gräsmattan förvandlats till en djungel. Det var bara Tarzan och lianerna som saknades liksom (de heter väl Tarzan och Jenny, hehe..?). Så jag puttrade ut med gräsklipparen direkt när jag kom hem. Orkade halva gräsmattan. Andra halvan har jag tagit idag efter jobbet. Så nu får Tarzan svinga i sina lianer någon annanstans...

Har städat också nu efter jobbet. I kommer nämligen imorgon - härligt att vi kan träffas så snart igen! - och liiiiite fint måste det ju ändå vara då ju. Inte för att det gjorde någon större skillnad, eftersom hundarna nu har tagit med sig allt (eller i alla fall stora delar av allt) gräs som jag precis klippt in...

Så idag kan sammanfattas med momskurs, hundpromenad, mat, gräs och städ. Och nu är jag närmare döden. Därför hägrar soffan nu. Och ett glas saft. Med isbitar.

Inga kommentarer: