tisdag 2 juni 2009

Ge mig vatten!

Nu är jag arg och ledsen och jäkligt trött på att saker går sönder. Mitt vatten i huset dummar sig. Jag spolar i kranen, och plötsligt slutar vattnet komma. Det är borta en liten stund och sedan går hydropress/hydrofor/eller vad det är för nåt och vattenfilter igång och vattnet kommer tillbaka. Tidigare var det bara uppehåll i någon sekund, men nu börjar vattnet vara borta i upp till 5 minuter! Det går ju inte!

Så där stod jag i duschen med schampo i håret igår kväll och inget vatten i slangen. Sådär lagom roligt.... Hade så lagom börjat frysa ihjäl, börjat fundera över huruvida schampot nu skulle tränga in under huden på huvudet och förstöra hårrötterna eller något och till och med kraftigt börjat överväga att skölja av håret i närmsta dike i skogen (!), när vattnet äntligen kom igång igen. Hann precis duscha klart innan det stoppade igen. Suck. Men det är väl egentligen inte farligt att ha schampo i håret lite för länge, eller...?

Försökte meka lite själv, men eftersom jag inte är något teknikens under så gick det inte så bra. Eller rättare sagt, jag öppnade vattenfiltret med en skruvmejsel och tittade lite. Fattade ingenting av alla grejer och slangar. Jag gav således upp.

Nu har jag ringt en rörmokare som ska komma i eftermiddag. Hoppas det inte blir dyrt.

Inga kommentarer: