lördag 6 juni 2009

Nu är jag beväpnad...!

Nu har mina föräldrar precis åkt hem och jag sitter och tittar på fotbollen. Det går inte så bra för Sverige just nu. Det vore väl själva den om de inte vinner på självaste nationaldagen...!!

Det har varit en mysig dag här annars, alltid trevligt med lite besök från päronen. Eftersom det är röd dag så gick det ju inte att shoppa loss i centrum, så IKEA fick duga. :-) Vi åt lunch där också. Och efterrätt. Kaffe och princesstårta för 10 spänn. Fast jag tog bara tårtan såklart. Men det shoppades inte så mycket för egen del. Faktiskt bara en enda sak, nämligen denna vackra tingest...

En flugsmälla. En rosa. 9 kr för två om jag inte minns fel. Jag är mycket nöjd över att den är just rosa faktiskt. Jag var faktiskt i starkt behov av en flugsmälla också, så det var ett mycket bra köp. Min flugsmälla har nämligen gått sönder (på något outgrundligt vis, eller hur I? :-D). Och en flugsmälla måste jag ha så att jag har ett vapen när getingarna invaderar. Och de börjar komma nu, de små rackarna. Jag har redan krigat ihjäl några stycken (i brist på flugsmälla med en JULA-katalog).

Det är dock en sak som jag funderat på vad gäller just den här flugsmällan. Ser ni det där hålet mitt i som är format som en fluga...? Tänk om flugan/getingen hamnar precis i det hålet när man slår. Då dör den ju inte. Och är det en geting är den antagligen jättearg då. Med andra ord är det TVÅ saker man måste klara av vid användande av denna flugsmälla, nämligen;

1) att träffa offret.
2) att se till att offret inte hamnar i hålet.

Det kommer att krävas koncentration. Men det får det vara värt. Den är ju trots allt glänsande rosa.

Inga kommentarer: