måndag 1 juni 2009

Resumé

Jahapp, eftersom jag är så dålig på att mata den här bloggen med inlägg så kommer nu en liten resumé över de senaste dagarna... Jag minns inte ens när jag skrev senast! I måndags, tisdags? Det är ju nästan en hel vecka sedan i så fall...jaja.

I onsdags kväll kom i alla fall I och hälsade på. :-) Det var mycket passande, eftersom jag ju går en kurs i moms just nu i jobbet och skulle läsa hemma på torsdagen. Förvisso inte så jättesocialt den tid jag var tvungen att läsa, men det var ju inte hela dagen. Vi fick ju andas samma luft i alla fall, haha. Torsdagen var en regnig dag så vi satt mest inne och kurade. Lite mys framför TV:n med Grannfejden och en skruvad skräckfilm på TV1000. Och nedan nämnda omgång Monopol förstås... Men nästa gång, då ska jag ta honom - var så säker!

Fredagen var det kanonväder, hur varmt som helst! Gick några timmar kurs, men därefter hade vi fredagsmys med tacos (fredagens obligatorium) ute på altanen. Finns det något bättre egentligen än att sitta ute och äta...? Vi hann med en sväng till Västerås marknad också, på kvällen. Marknaden är inte så mycket att hänga i julgranen kanske, men alltid skoj att se lite folk. Och så köpte jag lite marknadsgodis också. :-)

Lördagen blev faktiskt en heldag på Parken Zoo i Eskilstuna. Man får faktiskt åka till djurparken och titta på djur fastän man är vuxen. Det blev faktiskt en jättetrevlig dag! Vi höll oss mest i djurparken...Tivolit och Fantomenland hoppade vi över (även om jag vet att I gärna hade velat träffa Fantomen...). Lite bilder därifrån...


I på väg mot kassorna...


Glada idioter på zoo!


Fina blomster...

Jag förstår inte varför I inte ville ställa sig bakom den där dörren och stoppa ut huvudet genom hålet. Visst hade bilden blivit 100 ggr roligare då...?


Kängurusar (eller vad det nu kan heta i pluralis)!

Tiger på språng!


Getterna fick man gå in och klappa...

Lunch på en uteservering i parken. Grillad biff på menyn...


I äter lunch.


Jag äter också lunch.


En vit tiger drar dragkamp...


De här grabbarna har det skönt i solen...


Moi.


Surikaterna är häftiga tycker jag! Armarna hänger verkligen bara rakt ner liksom.


Den här apan kanske man skulle ta med sig hem...:-)

Kram!

Söndagen ägnades sedan åt att sätta upp mina stuprör på huset, samt en sista detalj på carporten. Det hela blev mycket tjusigt. Efteråt somnade vi båda två på en filt i solen. Lite grillat avslutade sedan den kvällen...

Man kan tro att ett proffs har satt upp detta stuprör!

Och idag har I åkt hem, så nu känns det tomt igen. Och jag har haft kurs hela dagen och sedan tränat. Är lite trött och tänkte inte göra många knop nu....

Inga kommentarer: