torsdag 11 juni 2009

Mingel och fest

Idag har varit en rolig dag. Först lite jobb förstås, men kl. 16 bar det av hem till chefens jättefina villa nästan mitt i stan. Vi skulle nämligen fira av en kollega som går i pension. Solen var schysst nog att titta fram medan vi stod och minglade i trädgården med våra bål-glas. Det fanns dessutom en hel del godsaker att mumsa på...(jordgubbar, chips, kex och ost).

Därefter var det uppdukat till middag inne i vardagsrummet. Det är nog bara om man har ett sådant där stort hus som man får för sig att köpa ett matsalsbord med 14 st stolar till. Men det var ju tur att hon hade gjort det så att vi - genom att klämma in några extra stolar - fick plats allihop!

Det var hur trevligt som helst faktiskt. Synd bara att jag var tvungen att avlägsna mig rätt så tidigt med anledning av mina hundskruttar...men sådant är livet. Det kanske var lika bra också, eftersom det är en arbetsdag imorgon också. :-) Jag tycker i alla fall att chefen ska ha en eloge som bjudit in alla till sitt hem.

Skönt också att jag inte behövde laga mat när jag kom hem. Så nu har jag slagit mig ner i soffan och tittar lite halvt på "Hjälp, jag är med i en japansk TV-show". Jag undrar vem som egentligen har kommit på alla de där sjuka tävlingarna...??

Inga kommentarer: