söndag 21 juni 2009

Midsommar och sånt

Jaha, efter lite dålig uppdatering den senaste veckan tänkte jag i alla fall skriva några rader nu. Det är söndag, jag har precist kommit hem efter träningen (75 min-pass - jag är helt död nu!), I har åkt hem till Skåne igen och det känns väldigt tomt.

Det har varit en lugn och skön midsommarhelg, dock. Jag och I har haft det trevligt och mysigt, precis som vi brukar. :-) Lite si och så med vädret på själva midsommarafton, men eftersom jag har altan under tak kunde vi i alla fall sitta ute och äta sill och nubbe (ja, tro det eller ej, men jag smakade faktiskt BÅDE på sillen och nubben!).
Orkar inte skriva så mycket, lite bilder får kompensera...

Den fina blomsterbuketten som vi plockade. Ingen av oss plockade dock 7 st blommor och lade under huvudkudden för att få drömma om den man ska gifta sig med. Jag tror inte ens vi hittade 7 olika sorter.

I förbereder för en omgång monopol. Och det hände förstås igen - det som INTE får hända. Jag förstår faktiskt inte varför jag ALLTID ska förlora i monopol? Det är inte rättvist. Jag tror att det är nåt fel på mitt monopol-spel. Faktiskt.

Jag på altanen.

Ingen midsommar utan svenska jordgubbar!

Mys i soffan.

På midsommardagen gjorde vi en utflykt till Asköviken, ett naturreservat vid Mälaren. Det regnade lite lätt hemma när vi åkte, men väl där hade vi strålande sol hela tiden! Härligt.

I klättrar på utmed leden.

Vi hittade en fin klippa där vi slog oss ner, med utsikt över vattnet (och några kor). Där picknickade vi lite på medhavd matsäck. Hur mysigt som helst. Vi kunde till och med ligga och sola där på klippan, så varmt blev det i solen. Och inte en människa i närheten, så vi låg där i flera timmar tror jag - jättehärligt!

Utsikten från klippan, fågelskyddat område och Mälaren.

Jag moffar wienerbröd!

I och jag på klippan.

I och jag i skogen.

Och med detta så säger jag tack och hej leverpastej för idag. En ny arbetsvecka börjar imorgon... TRE HELA VECKOR kvar till semestern. Och TRE HELA VECKOR tills jag får träffa I igen. Det känns lite tungt.

Inga kommentarer: