måndag 15 juni 2009

Några rader

Helgen regnade och blåste bort, och nu är det måndag igen. Jag fick inte särskilt mycket gjort i helgen, inte ett grässtrå blev klippt i alla fall. Däremot har jag rensat avloppet (vilket är ungefär det äckligaste som man kan roa sig med på denna jord) och spikat fast en sladd under köksskåpen. I övrigt befann jag mig mest i soffhörnet med en bok. Och jobbade ju faktiskt några timmar också. Och - såklart - tog lite extra hand om min sjuka lilla Svante. Han har piggat på sig lite av antibiotikan i alla fall.

Och idag var det jobb igen. Mycket att göra, så dagen har flugit i väg. Och på lunchen var vi faktiskt hem till en av tjejerna i kontorslandskapet och åt lunch. Det har blivit en liten trevlig "landskaps-tradition" som vi har uppfunnit, att åka hem till varandra och äta lunch ibland. Det är ett skönt avbrott. Och väldigt kul att se hur de andra bor! Men nu har vi sett hur alla bor, faktiskt. M, som vi var till idag, hade en jättefin, modern och stilren lägenhet väldigt centralt. Och hon bjöd på smördegsinbakad fläskfilé - mums! (För att inte tala om godiset efteråt!).

Och nu är det typ kväll igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det kanske går att klippa gräs idag? Eller så blir det soffa+TV. Vi får se.

Inga kommentarer: