måndag 15 september 2008

Ihjälfrusen

Idag är det inte bara måndag, det är KALLT också.

Hemskt är det. Man kan tro att jag jobbar i en igloo för vi håller på att frysa ihjäl där framför datorerna. Har allvarligt övervägt att införskaffa sådana där torgvantar för att det blir så kallt om fingrarna att sitta där och knappa på tangentbordet. Jag vet inte vad det är för fel på lokalerna...? Det har tydligen påtalats en miljon gången för den som är temperaturansvarig, men det verkar gå in genom det ena örat och ut genom det andra. Den temperaturansvarige sitter med all säkerhet inte i våra lokaler, utan i någon mysig fåtölj under en filt vid en brasa eller nåt någonstans långt borta. (Han eller hon har säkert en massa bullar och kakor i närheten också).

Det är tur att en av tjejerna i kontorslandskapet är en tjej med hjärnan på rätta stället, hon har nämligen en gammal kupévärmare för bil som fungerar utmärkt som extraelement på kontoret vintertid. Den är något högljudd, men det är det värt. Tyvärr har jag hört rykten om att den har blivit kvar på någon annan våning och att den därför nu inte kan flytta tillbaka till oss av någon anledning (det är invecklade ordningsregler kring det där). Så om vi har otur får vi kanske inte se röken av kupévärmaren i år. Eller så får vi skaffa en ny. Jag vet faktiskt inte hur det ska gå. Blir lite orolig nu när jag börjar fundera över det...

Ja, hursomhelst. Det är kallt överallt idag. Ute. På jobbet. På hundpromenaden. Det är kallt liksom INNIFRÅN. Så nu har jag tänt en brasa och krupit ner under filten i soffan framför TV:n. Jag planerar att inte röra mig ur fläcken på väldigt länge (jag förtränger i skrivande stund att jag regelbundet måste stoppa in nya pinnar i brasan). Jag har en tjejtidning också som jag ska avnjuta. Det följde dessutom med en dvd-film med tidningen - en romantisk komedi - som jag kanske kan titta på så här på en vanlig måndag. Härligt. För någon ansträngande aktivitet (som till exempel att skriva långa kreativa blogginlägg) är en omöjlighet just i dag när hjärncellerna har frusit till is.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om att det är svinkallt, övervägde att ta på vantar inomhus idag när ja åt, ville lixom inte ta ut händerna från filten, usch usch. Har faktiskt slagit på golvvärmen på ena toaletten nu, inte humant att duscha och kliva ut på iskalla klinkerplattor så nu är hösten oficiellt här kan man lugnt säga, bara snö som fattar nu...
Kram//Lina