måndag 22 september 2008

25 muffins kvar...

Som jag har nämnt tidigare, plantera inte snabbväxande gräs. Det känns som att jag inte gör annat än klipper gräs. Har precis kommit in från en klipprunda. Men skulle nästan behöva pannlampa eller nåt nu, för det började bli mörkt på slutet...vi får väl se imorgon hur snyggt det blev. Hm.

Jag har i alla fall belönat mig själv med en muffin nu. Hur god som helst. Jag har till och med bakat den själv. Jag hade bakdag igår... Det är såklart inte jag som har blivit husmor nu plötsligt, utan det är mer att det är jag som är ansvarig för fikaklubben på jobbet torsdag. Jag känner ju liksom mig själv så väl att jag har insett vilka katastrof-bakverk det skulle bli om jag ställde mig och bakade onsdag kväll efter jobbet, trött som en gnu. Så jag har varit förutseende. Och fy tusan vad goda dom blev, om jag får säga det själv (och det får jag ju för jag är enväldig härskare på den här bloggen). Det är inte bara chokladmuffins, utan chokladmuffins med SMET. Det kommer att bli succé. Problemet är ju bara att det är flera dagar kvar till torsdag och muffins-jäklarna bara skriker på mig så fort jag öppnar kylskåpet... Min karaktär sätts på prov nu, kan man säga. Om min karaktär visar sig vara dålig så kanske det inte finns så många muffins kvar till på torsdag... Hänglås till kakburkar, finns det?

Helgen har i alla fall varit bra. Mina päron var här i lördags och vi härjade runt på stan en sväng. Det resulterade i dammsugarpåsar och en ny hårtork för min del, mycket bra. Och så har jag träffat grannens bebis också, mycket söt.

Men nu är måndagen snart slut, och jag avnjuter min dagliga dos av Janne i Sjukhuset. Helgen närmar sig....

Inga kommentarer: