måndag 29 september 2008

Long time, no see

Oj, vad länge sedan det var jag bloggade. Fast det är väl en bra grej också. Att man inte är en komplett datanörd som måste blogga 10 ggr om dagen, menar jag. Om man ska blogga så ofta så kan man ju inte hinna vara ute i riktiga livet och uppleva saker att blogga om...? Eller nåt.

Inte för att jag har särskilt mycket att blogga om ändå. Jag bloggar ju mest om gräs och matlådor och för stunden har jag faktiskt inte så mycket intressant att bidra med på det området (om nu det området någonsin har varit intressant). Även om jag faktiskt fick en del nyfikna blickar på min matlåda idag, fylld lövbiff. Alla ville veta vad det var i. Tyvärr var det inte jag själv som tillagat den fina skapelsen (men det vet ju inte mina kollegor).

För de som undrar gick det bra med mina muffins i alla fall. De räckte, även om jag naturligtvis inte hade någon bra karaktär alls utan ätit både en och tre stycken dagarna innan själva fikat... Och succé gjorde de också, som väntat.

Det har varit en väldigt bra helg i alla fall, med trevligt sällskap. Långpromenad i skogen, en sväng på stan och till och med en match tennis och lite Super Mario på Nintendo 8-bit! Man ska inte hålla på med de där moderna TV-spelen....eller JAG ska i alla fall inte hålla på med det. För mycket knappar. Och gubben kan springa åt för många håll. Det blir för avancerat, liksom. Men på 8-bit är jag grym, faktiskt. Jag kanske har spelat det lite för mycket i mina dagar än vad som är sunt. Men, what the heck...bra är jag i alla fall.

Och L har kikat förbi en sväng också, ända från världsmetropolen Borlänge. Vi åt snuskmat (pizza) och snackade skit. Nice.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag bara gissar lite snabbt vad du haft för dig i helgen.. ;) Kul med besök från Borlänge oxå!!