onsdag 21 januari 2009

Man blir nästan religiös


Jag startade bilen imorse och skulle lägga ur parkeringsväxeln, men den satt fast! Jag har ju en sån där automatväxellåda och det är rattväxel också i sann amerikansk anda. Jag slet och drog i spaken men utan resultat. Man vill ju inte vålda för mycket på bilkraken heller. Till slut fick jag något som kan liknas vid panik och vrålade rätt ut "JAG ORKAR INTE MED DET HÄR!", slet upp bildörren, gick ur bilen, stampade runt en stund, klev in i bilen och provade igen. Och då gled driven i som ingenting! Jag vet inte vad det var som gjorde det, gallskriket eller att jag öppnade dörren? Det är ett mysterium. Sen åkte jag till jobbet och det luktade BAJS i bilen hela vägen. När jag kom fram har jag nu upptäckt att när jag stampade omkring förut så måste jag ha trampat i nån kattbajs eller nåt, för det satt fast nåt äckligt under skon. GAAH! Dagen har börjat bra...

Inga kommentarer: