lördag 24 januari 2009

Se det snöar

Det är bygga-snö-gubbe-väder idag. Det har kommit jättemycket snö inatt och det fortsätter att snöa en hel del i skrivande stund också. Tung, blöt snö. Men jag orkar inte bygga någon snögubbe idag (fastän jag har både en morotsnäsa och en halsduk som bara väntar på att få användas för ändamålet). Jag har inte orkat skotta heller. Föresten är det väl ingen idé att skotta när det fortfarande snöar...? Jag inbillar mig det i alla fall.

För jag känner mig lite seg och hängig idag faktiskt. Som om det är någon förkylning eller annat skit på G. På morgonpromenaden med hundarna kände jag mig som Snömonstret (för han finns väl?) som i sakta mak, nästan som en zombie, pulsar fram i snön. Orkade inte gå så fort ju.

Jag var så glad, för jag kunde inte följa med en kollega till kammarrätten i Stockholm på muntlig förhandling förra fredagen. Inte för att jag inte vill dit alltså - det hade såklart varit mycket spännande - men för att det visade sig att kollegan som skulle dit var dunderförkyld. Och för att det visat sig att den kollega som istället för mig följde med honom till Stockholm nu smittats och legat däckad hemma hela den här veckan. Det kunde ha varit jag... Därför är jag glad. Och igår gick den andre kollegan runt och mumlade något om "dåligt samvete" och så.

Men, då har man kanske blivit smittad nu ändå trots allt...? Hoppas inte. Jag pimplar Echinatex och ska ta det lugnt med en bok och så idag. Tvätta lite kanske. Stoppa in några pinnar i brasan.

Jag har föresten nördat mig lite med datorn imorse. Försökte gräva fram mina gamla html-kunskaper för att få in en räknare som kan räkna besökare på bloggen. För tro det eller ej, jag har faktiskt lite (om än något begränsade) kunskaper i html. Jag hade ju även en egen hemsida förut när det begav sig (=massor med år sedan). Så nu har jag fått dit en räknare, längst ner på sidan. Jag hoppas den fungerar. Den ska räkna unika besökare, om jag förstått det rätt. Om samma person går in flera gånger samma dag, räknas den alltså bara en gång. Men den räknar ju såklart från idag, så hittills har det varit EN besökare på min blogg.

Och det är JAG, hahaha...

Inga kommentarer: